کد خبر 234140
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

وزیر ارتباطات در پاسخ به حیات:

یک ریال از افزایش قیمت اینترنت هزینه غیر از توسعه نمی‌شود + فیلم

یک ریال از افزایش قیمت اینترنت هزینه غیر از توسعه نمی‌شود + فیلم

وزیر ارتباطات این افزایش قیمت اینترنت باید صرف توسعه زیرساخت شود و یک ریال از آن نباید صرف سود شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد مبلغ اضافه شده به قیمت اینترنت موجب توسعه زیرساخت‌ها شود، گفت: قیمت تعرفه اینترنت اپراتورها به‌دنبال افزایش هزینه‌ها و تورمی است که در کشور وجود دارد و برای گران شدن سایر اقلام شرط و شروطی گذاشته نمی‌شود که ما بخواهیم برای افزایش تعرفه اینترنت برای اپراتورها شرط بگذاریم.

وی افزود: ما برای اولین بار گفتیم این افزایش قیمت باید به توسعه خدمات منجر شود ولی این در مرحله بعدی است و اپراتور برای تامین منابع مالی لازم در راستای این هدف نیاز به افزایش درآمد دارد. ما اعلام کردیم ریالی از این افزایش هزینه نباید به افزایش سود برای اپراتورها منجر شود و این را به عنوان الحاقیه به پروانه اپراتورها اضافه کردیم و از آنها در این راستا تعهد گرفتیم. اگر هم انجام نشود ما حق برخورد قانونی و جریمه داریم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اضافه کرد: این تعهداتی که گرفتیم تا پایان سال 1403 است و به زودی داشبوردی راه اندازی خواهد شد تا میزان پایبندی به این تعهدات را مردم رصد کنند.

وی در واکنش به اینکه چرا پیش از توسعه خدمات در این زمینه افزایش هزینه صورت گرفته است هم توضیح داد: ما در شرایط تورم که قیمت همه چیز گران می‌شود تا به حال برای گرانی چیزی شرط نگذاشتیم ولی برای اولین بار برای اپراتورها شرط کردیم که افزایش هزینه باید به افزایش خدمات منجر شود. درست است که هزینه‌های آنها افزایش پیدا کرده ولی این شرط را تعیین کردیم. سال 96 که این تعرفه‌ها وضع شده دلار 3-4 هزار تومان است. الان دلار 50 هزار تومان است. اپراتور در این شرایط چطور می‌تواند خدمت‌رسانی کند؟

زارع‌پور همچنین گفت: ما از اپراتو رتجهیزات به روز و کیفیت خدمات و نسل پنجم می‌خواهیم و باید تجهیزات تهیه کند. دستمزد نیروی انسانی در این 6 سال 7-8 برابر شده است و برای تامین منابع نیاز به افزایش درآمد دارد و بخش خصوصی است. ما هم اینها را تبدیل به تعهد کردیم که افزایش درآمد را به توسعه خدمات اختصاص دهد و به نفع مردم این بهبود کیفیت که باید صورت بگیرد را تبدیل به تعهد کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha