کد خبر 234084
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۱

در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

افزایش ویروس آنفولانزا در ترکیه و اروپا/ تنها ۳ درصد به کرونا مبتلا شده‌اند

افزایش ویروس آنفولانزا در ترکیه و اروپا/ تنها ۳ درصد به کرونا مبتلا شده‌اند

سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰ درصد از موارد بیماری‌های شایع و سرماخوردگی، مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

شهنام عرشی، سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ویروسی که در کشورهای اروپایی و ترکیه در گردش اسـت، همان سرماخوردگی و آنفولانزا است که با توجه به فصل سرما در این مناطق مسئله حادی تلقی نمی‌شود.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۳ درصد از موارد سرماخوردگی‌ها، بیماری کرونا تشخیص داده شده و ۳۰ درصد از موارد نیز مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت حالت اپیدمی را در خصوص بیماری کرونا برداشته و دنیا از حالت اضطرار خارج شده است. بر اساس مقررات بین‌المللی، کارهای خودمراقبتی و اقدامات لازم در خصوص افراد و مسافران علامت‌داری که به کشور وارد می‌شوند، انجام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در اجتماعات ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عرشی همچنین گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از کرونای تشخیص داده شده از زیرسویه‌های امیکرون بوده و قدرت بیماری‌زایی بالایی نداشته است. به نظر می‌رسد که این سویه‌های در گردش ویروس کرونا بیشتر در بیماران زمینه‌ای و سالمندان با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha