کد خبر 234067
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

استخراج لیتیوم از دریاچه ارومیه کذب است

استخراج لیتیوم از دریاچه ارومیه کذب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: استحصال عنصر لیتیوم از دریاچه ارومیه به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ شهنام اشتری با ابراز تأسف از اینکه در هفته‌های گذشته، مسائل حاشیه‌ای بر اصل موضوع خشکی دریاچه ارومیه غلبه داشته است، اظهار کرد: این دریاچه از جمله پارک‌های ملی ایران به شمار می‌رود و این گونه نیست که هر فرد حقیقی و حقوقی بتواند هر اقدامی در این منطقه انجام دهد و هیچ نهادی هم پیگیر موضوع نشود.

وی با بیان اینکه تمام مراحل تقاضا و صدور مجوزهای لازم برای استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با نظارت کامل و مستمر این مجموعه انجام می‌شود، اعلام کرد: اکنون به جز نمک هیچ ماده معدنی از بستر دریاچه استحصال نمی‌شود و موضوع مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر استحصال عنصر لیتیوم (Li) در این محل به هیچ عنوان واقعیت ندارد و کذب است.

وی حضور شرکت‌های چینی در دریاچه ارومیه را از دیگر مطالب کذب عنوان شده در هفته‌های گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برشمرد و یادآورشد: طبق قانون واگذاری پارک‌های ملی ممنوع است و هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند در این خصوص کوچک‌ترین اقدامی کند.

اشتری از قُرق کامل اطراف دریاچه ارومیه توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و اضافه کرد: بر همین مبنا، تمام فعالیت‌های استحصال نمک و همچنین مصوبات ستاد ملی احیای دریاچه به دقت پایش و با حساسیت ویژه ای این مسائل رصد و کنترل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha