کد خبر 234016
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

خط هوایی جدید قشم - ساری برقرار می شود

خط هوایی جدید قشم - ساری برقرار می شود

 مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اعلام کرد: خط پروازی جدید قشم - ساری و بالعکس از روز چهارشنبه (بیستم دی ماه) برقرار می شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ ناصر رجبی روز سه شنبه اظهار داشت: با برقراری این خط پروازی، نخستین دالان (کریدور) هوایی اتصال جنوب به شمال کشور توسط شرکت هواپیمایی وارش ایجاد می شود.

وی ادامه داد: پروازها در این مسیر جدید روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در صورت وجود تقاضا برای مسیر یادشده با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت هواپیمایی وارش پروازها در این مسیر افزایش خواهد یافت.

رجبی اضافه کرد: افزایش مسیرهای پروازی به شهرهای مختلف کشور به منظور رفاه حال قشموندان و ارتقای صنعت گردشگری جزیره در دستور کار قرار دارد.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح جنوب کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزو ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری در ۱۵ کیلومتری شهر ساری واقع است، این فرودگاه هم اکنون پروازهایی به تهران، مشهد، کیش، شیراز، بندرعباس و چند شهر دیگر ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha