کد خبر 233971
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

«حیات» گزارش می دهد؛

واکنش داریوش ارجمند به هجمه ها/ شهید سلیمانی دنباله شاهنامه است+فیلم

واکنش داریوش ارجمند به هجمه ها/ شهید سلیمانی دنباله شاهنامه است+فیلم

علی رغم بازیگران و هنرمندانی که در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در اعصار مختلف جانبدارانه واکنش نشان داده یا سکوت کردند، این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همواره بر جبهه حق بوده و آنچنان که باید نسبت به اتفاقات واکنش داشته است کمااینکه مورد هجمه های مختلف نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ روز گذشته نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت برگزار شد. یکی از مدعوین برنامه نیز داریوش ارجمند بود. او که پیشتر با بازی در نقش «مالک اشتر» در سریال امام علی (ع) در ذهن همگان نقش بسته بود؛ با سخنانی از حاج قاسم سلیمانی با عنوان مردی «فرهنگی» یاد کرد و گفت: «در یکی از بیلبوردهایی که در سطح شهر نصب شده، نوشته اند حاج قاسم سلیمانی می گوید من آرزو نداشتم تفنگ دست بگیرم. می دانید چرا؟ برای اینکه او مردی فرهنگی بود و هنوز هم فرهنگی است. ای کاش می توانستیم فرهنگ حاج قاسم را بیرون بیاوریم، توسعه و نمایش دهیم. نه جنگ، اسلحه و ... . چراکه زیرمایه همه چیز حاج قاسم سلیمانی فرهنگ او بود. امیدوارم همه کسانی که دلشان برای فرهنگشان می تپد فرهنگی باشند. من حاج قاسم سلیمانی را دنباله همه فرهنگ ایران می دانم. دنباله همه شاهنامه می دانم. دنباله رستم می دانم که مرزبان 700 ساله کشور بود و شهید سلیمانی نیز مرزبان مملکت من بود تا جایی که زنده بود»

علی رغم اینکه برخی از بازیگران و هنرمندانی که در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در اعصار مختلف جانبدارانه واکنش نشان داده یا سکوت کردند، این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همواره بر جبهه حق بوده و آنچنان که باید نسبت به اتفاقات واکنش داشته، کمااینکه مورد هجمه های مختلف نیز قرار گرفته است.

همچنین داریوش ارجمند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما درباره هجمه های گوناگون گفت: من به این هجمه ها اعتقادی ندارم. من نظرم را اعلام کردم و بگذارید هر فردی هر نظری می خواهد داشته باشد.

وی در پاسخ به سکوت نابجای برخی از هنرمندان گفت: من واقعا بایت این موضوع متاسف هستم و از این بابت غصه می خورم.

پیشتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار حیات نیز با ابراز نارضایی از سکوت نابجای هنرمندان درباره برخی اتفاقات و به ویژه وقایع اخیر غزه از استانداردهای دوگانه برخی سلبریتی ها انتقاد کرده و گفته بود  که ما کنش‌گری فعالتری را از هنرمندان توقع داریم‌ و ان شاءالله هنرمندان بتوانند حق مطلب را ادا کرده و سهمی را که باید، ایفا کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: امیدواریم هنرمندان با فرار از برخی از تنگ‌نظری ها و حصارهای فکری که جریان استعمار درست کرده است، نقش آفرینی موثرتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha