کد خبر 233869
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

تشریح برنامه‌های دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب

تشریح برنامه‌های دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب

دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) از سه شنبه ۱۲ دی در شهرستان خمین آغاز می‌شود. 

دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) از سه شنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۸ دی در شهرستان خمین برگزار می‌شود.  با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در طول این هفته به افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی یادگار امام(ره)، برگزاری آئین میلاد در خانه تاریخی امام راحل و برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آفرینش‌های هنری پرداخته می‌شود. برپایی اردوی شاعران آفتاب‌گردان و برگزاری نشست ادبی پیرامون مقام زن، امام و انقلاب و مقاومت با حضور شاعران و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بخش‌های اصلی این رویداد است. بازدید از خانه تاریخی امام راحل، شرکت در کارگاه‌های آفرینش‌های هنری و تماشای فیلم‌های شاخص سینمای کودک و نوجوان برای دانش‌آموزانی که در طول روزهای برگزاری هفته فرهنگی در این مجتمع حضور پیدا می‌کنند، برگزار می‌شود.

تماشاخانه سیار آسمان‌نما و کتابخانه سیار در طول ایام برگزاری این هفته فرهنگی به روستاهای شهرستان خمین اعزام و خدمات فرهنگی هنری به روستاییان به خصوص کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد.

ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی، امدادی و مشاوره‌های تخصصی با همراهی مؤسسات خدمت‌رسان در دستور کار برگزارکنندگان این هفته فرهنگی است.  برپایی هفته فیلم و نمایش فیلم‌های سینمایی برای اقشار مختلف مردم، برگزاری نشست‌های گفت‌و گو جوانان، همایش جوانان جمعیت هلال احمر، تجلیل از مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد سایر رویدادهای این هفته فرهنگی است.

افتتاح خانه هلال احمر و گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی در مجتمع یادگار امام (ره) نیز زمینه فعالیت‌های مستمر فرهنگی، هنری و اجتماعی را فراهم خواهد کرد. برپایی پویش «امام مردم» در سطح مساجد استان مرکزی و پویش «مهربان‌ترین پدر» در بستر شبکه شاد نیز در این رویداد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha