کد خبر 233864
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با «حیات»:

بررسی جداول بودجه به بعد از انتخابات موکول می‌شود + فیلم

بررسی جداول بودجه به بعد از انتخابات موکول می‌شود + فیلم

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت: با توجه به طولانی شدن روند بررسی‌ها به نظر می‌رسد که پیش از انتخابات بررسی بودجه تمام نشود.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با روند بررسی بودجه گفت: مراحل بودجه ۱۴۰۳ تا حدودی طی شده است، البته هم دولت در ارائه لایحه تاخیر داشت و هم مجلس در مرحله اول به کلیات آن رای نداد و مجبور به بازگشت بودجه به دولت شد که این سبب طولانی شدن روند بررسی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون ها در حال جمع بندی پیشنهادات هستند و از شنبه هفته آینده به صورت ۳ شیفت بررسی تبصره های بودجه را شروع می کنیم، از شنبه به مدت ۲ هفته این جلسات ادامه خواهد داشت و پس از آن گزارش کمیسیون به صحن ارائه می شود و قبل از آن، دولت بایستی جداول را به مجلس ارائه دهد.

عضو  هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه عنواون کرد: ابتدا باید مجلس تبصره‌ها را تصویب و به تائید شورای نگهبان برسد و پس از آن دولت می تواند جداول را ارائه دهد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن روند بررسی ها به نظر می رسد که پیش از انتخابات بررسی بودجه تمام نشود. در بهترین حالت اگر ما بررسی ها را از شنبه شروع کنیم تا پایان دی بررسی ها در کمیسیون تلفیق ادامه خواهد داشت و تا ۱۵ بهمن در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت که  دقیقا از ۱۵ بهمن مجلس تعطیل و آماده انتخابات مجلس دوازدهم می شود پس عملا  فرصتی برای بررسی جداول باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه بررسی جداول بودجه به بعد از انتخابات موکول می شود افزود: مجلس ۲۰ روز فرصت دارد تا قبل از پایان سال بررسی بودجه را تمام کند و تلاش می کند تا این امر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha