کد خبر 233850
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

شکایت بی نتیجه فدراسیون فوتبال از باشگاه رم!

شکایت بی نتیجه فدراسیون فوتبال از باشگاه رم!

فدراسیون فوتبال در مکاتبه با باشگاه رم ایتالیا تاکید کرده اگر اجازه حضور سردار آزمون در تیم ملی داده نشود کار را به مراجع بین المللی می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی و همراهی با این تیم در جام ملت‌های آسیا این روزها یکی از دغدغه‌های مهم کادرفنی و فدراسیون فوتبال است و در همین راستا مذاکراتی میان طرفین در حال انجام است که تا قبل از پایان فرصت اعلام فهرست نهایی تیم ملی به مسابقات باید به نتیجه برسد و تکلیف حضور یا عدم حضور این ستاره خط حمله در جمع یوزها مشخص شود.

ظاهراً در بخشی از مکاتبات فدراسیون فوتبال با باشگاه رم عنوان شده که اگر این باشگاه مجوز به حضور آزمون در اردوی تیم ملی ندهد، طبق قوانین فیفا موضوع را پیگیری خواهد کرد و به نوعی باشگاه ایتالیایی را تهدید به شکایت کرده است. برای بررسی قانونی این مورد سراغ یکی از کارشناسان برجسته حقوق ورزشی رفتیم.

رسول باختر در گفتگویی کوتاه با حیات در این خصوص اظهار داشت: طبق قوانین فیفا، باشگاه‌ها ملزم هستند تنها در فیفا دی های رسمی بازیکنان را به تیم‌های ملی تحویل دهند. بازی‌های جام ملت‌های آسیا فیفا دی محسوب نمی‌شوند و هیچ باشگاهی ملزم به آزاد کردن بازیکن برای حضور در تیم ملی‌ها نیست. تنها در قوانین آمده که حضور در فینال مسابقات قاره‌ای الزام دارد و سایر مسابقات شامل این قانون نمی‌شود.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود بندی در قرارداد آزمون برای منع حضور در این مسابقات وجود دارد هم محلی از اعراب ندارد. این بند وجود داشته باشد یا نه اینجا کارایی ندارد و قوانین فیفا همین مواردی است که گفتم.

به گزارش حیات، بدین ترتیب در ماجرای مذاکره فدراسیون فوتبال با باشگاه رم، مسئولان فدراسیون قادر به شکایت از طرف ایتالیایی نیستند و شکایتشان راه به جایی نخواهد برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha