کد خبر 233842
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

در گفتکو با «حیات» مطرح شد؛

ورود غیر متخصص‌ها به حوزه دارو، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد/ رگولاتوری در نظام سلامت شوخی بردار نیست + فیلم

ورود غیر متخصص‌ها به حوزه دارو، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد/ رگولاتوری در نظام سلامت شوخی بردار نیست + فیلم

دبیر انجمن علمی اقتصاد و مدیریت دارو اعلام کرد که افراد مختلفی خارج از حوزه سلامت در خصوص مسائل دارویی تصمیم‌گیری می‌کنند که آشنا به این حوزه نیستند و این موضوع سبب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

نازیلا یوسفی دبیر انجمن علمی اقتصاد و مدیریت دارو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در زنجیره تامین دارو روندهای کلی محصول و پول وجود دارد که در این زمینه برای بیماران حرف و حدیث‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر کار را به متخصصان و کارشناسان این حوزه بدهند، کار فروش دارو از طریق سکوها و در زمان خودش و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم انجام خواهد شد. 

دبیر انجمن علمی اقتصاد و مدیریت دارو اضافه کرد: فجایع رخ داده در نظام سلامت در سال‌های قبل مانند مرگ بیماران به‌دلیل مصرف داروی خاص و معلولیت افراد مختلف، سبب تشکیل رگولاتوری در مجامع دنیا شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: افراد مختلفی خارج از حوزه سلامت در خصوص مسائل دارویی تصمیم‌گیری می‌کنند که آشنا به این حوزه نیستند و این موضوع سبب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه به‌طور کلی معتقدم که رگولاتوری در نظام سلامت شوخی بردار نیست، گفت: روند دیجیتالی شدن در دنیا یک موضوع کلانی است که کشورمان نیز در این مسیر قدم گذاشته و اکنون بسیاری امور از این طریق انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha