کد خبر 233802
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

تشدید تنش‌ها در دریای سرخ؛

انگلستان به‌دنبال حملات هوایی به یمن است

انگلستان به‌دنبال حملات هوایی به یمن است

وزیر دفاع انگلیس گفت که دولت در انجام «اقدام مستقیم» برای جلوگیری از حملات بیشتر تردید نخواهد کرد، درحالی که گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌سازی بیانیه مشترک انگلیس و آمریکا برای صدور هشدار نهایی به یمن دارند.

 به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور چند قایق نیروهای یمنی را که یک کشتی کانتینری را در دریای سرخ هدف قرار داده بودند، غرق کردند، بنابر برخی از ادعاها انگلیس در حال بررسی حملات هوایی به یمن است.

 وزیر دفاع انگلیس گفت که دولت در انجام «اقدام مستقیم» برای جلوگیری از حملات بیشتر تردید نخواهد کرد، در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌سازی بیانیه مشترک انگلیس و آمریکا برای صدور هشدار نهایی به یمن دارند.

این امر پس از آن صورت گرفت که ارتش آمریکا اعلام کرد که چهار قایق از مناطق تحت کنترل یمن در دریای سرخ به سمت کشتی «مرسک هانگژو» تیراندازی کردند. قایق‌ها چند متر با کشتی فاصله داشتند و بالگردهای آمریکایی نیز به آن‌ها حمله کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت که تعدادی از خدمه قایق یمنی شهید شدند، اما هیچکس در کشتی آسیب ندید. چند روز پیش، ناوشکن HMS Diamond نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از حملات به کشتی‌های باری در دریای سرخ پیوست. این درحالی است که تلاش پیشین آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف دریایی برای مقابله با یمن در دریای سرخ شکست خورده و کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از این ائتلاف خارج شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha