کد خبر 233717
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

امکان تلفیق سوابق بیمه تامین اجتماعی ایران و ترکیه فراهم شد + جزئیات

امکان تلفیق سوابق بیمه تامین اجتماعی ایران و  ترکیه فراهم شد + جزئیات

با تصویب موافقتنامه تامین اجتماعی ایران و ترکیه ارائه خدمات مشترک به بیمه شدگان 2 کشور از جمله امکان انتقال سوابق، دریافت هزینه کفن و دفن، دریافت مستمری و ... فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات: قانون موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی ایران و ترکیه به تصویب رسید و در پی آن ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

همانطور که می‌دانید استعلام سوابق بیمه یک امر مهم تلقی می‌شود، چرا که این سوابق بیمه هستند که در هنگام پیگیری وصول مطالبات از بیمه تامین اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، بیمه بیکاری و… اهمیت دارند.

لذا به موجب این قانون افراد احراز سوابق بیمه‌ای می‌شوند، اگر مورد تایید قرار بگیرند، فرد بیمه شده و بازماندگان درخواست خود را برای دریافت خدمات بیمه‌ای به سازمان محل اقامت خود ارائه می‌دهند و در صورت تائید می‌توانند از خدماتی همانند؛ مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و خدمات درمانی، بارداری و بیماری و بازماندگان از کمک هزینه کفن و دفن، استفاده کرده و اینها مزایایی است که مبتنی بر تجمیع سوابق بوده که متناسب با سوابق در هر کشور ارائه می‌شود.

از دیگر خدمات ارائه شده؛ کمک هزینه کفن و دفن (مراسم ترحیم) است که در موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی میان ایران و ترکیه آورده شده است و چنانچه بیمه‌شده، در سرزمین طرف دیگر فوت کند چنین تلقی می‌شود که محل فوت وی در سرزمین طرفی است که آن شخص در آن سرزمین بیمه شده و بازماندگان وی استحقاق دریافت هزینه مراسم ترحیم را خواهند داشت. 

گفتنی است؛ با صدور بخشنامه قانون مذکور، سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان نزد سازمان‌های بیمه‌ای در کشور ترکیه پس از احراز شرایط مورد تایید و استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha