کد خبر 233672
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

چرا وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نمی شود؟

چرا وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نمی شود؟

وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که قرار بود از امروز پرداخت شود به تعویق افتاد.

به گزارش حیات؛ مراجعات مردم به بانک ها نشان می دهد وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز عملیاتی نشده است. 

درحالی برخی مردم از بی‌اطلاعی و امتناع شعب بانک‌ها نسبت به پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی گلایه دارند که معاون بنیاد مسکن اعلام کرده است: امروز بخشنامه به شعب ابلاغ و ثبت نام دریافت این تسهیلات آغاز می‌شود.

افزایش وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان یکی از مصوبات مهم شورای پول و اعتبار است که در هفته‌های اخیر به تصویب رسید و بخشنامه مربوطه نیز از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها عامل، چهارم دی ماه‌ ابلاغ شد.

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف فردی تسهیلات مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد شده است.

بر این اساس، ۹ بانک عامل ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌بانک برای پرداخت تسهیلات جدید مکلف شدند.

با این حال اما گزارش‌های مردمی نشان میدهد شعب بانک‌ها از اجرای بخشنامه جدید بانک مرکزی برای پرداخت وام مسکن روستایی با رقم جدید امتناع می کنند و به متقاضیان می گویند: بخشنامه‌ای به دست‌مان نرسیده است!

واکنش بانک مرکزی به تعویق زمان پرداخت وام مسکن روستایی

پیگیری از بانک مرکزی درباره چرایی عدم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک‌ها به این پاسخ  رسید که: "بخشنامه افزایش رقم وام مسکن روستایی سه روز قبل به بانک ها ابلاغ شد؛ معمولاً بانک‌ها چند روز طول می‌کشد، بخشنامه را به شعب ابلاغ کنند." 

در عین حال، مجید جودی معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن می گوید: ۹ بانک عامل یاد شده که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند، از امروز ابلاغ استانی تسهیلات را آغاز کرده‌اند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مذکور، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.

به گفته وی، بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی را به بانک‌ها معرفی خواهد کرد و هم‌اکنون ۱۰۰ هزار پرونده آماده در همین زمینه وجود دارد و افرادی که درخواست داده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در استان‌ها و شهرستان‌ها به تکمیل پرونده‌های خود بپردازند.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن تأکید کرد: آن دسته از متقاضیانی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند و هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، وام آنان اتوماتیک‌وار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اسحاقی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    با سلام متاسفانه اینجانب به بنیاد مسکن نوشهر مراجعه کردم و جواب منفی شنیدم ،دو ماه به پایان سال مانده و دریغ از پرداخت وام