کد خبر 233639
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

سیستم نوبت‌‎دهی مکانیزه در ۲۶ پایانه مرزی راه‌اندازی شد

سیستم نوبت‌‎دهی مکانیزه در ۲۶ پایانه مرزی راه‌اندازی شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در ۲۶ پایانه مرزی کشور سیستم نوبت‌‎دهی مکانیزه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با این اقدام دیگر شاهد تراکم تردد خودروهای سنگین در پایانه‌های مرزی نخواهیم بود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ در سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل، ۲۴۴ پروژه راهداری با مجموع اعتبار ۴۲ هزار و ۱۹۴ میلیاردریال بهره‌برداری و آغاز شد.

۱۸۲ پروژه از مجموع ۲۴۴ پروژه با اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان که شامل روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی، روستایی، رفع نقاط پرحادثه، احداث راه های روستایی (بهسازی و روکش آسفالت)، خط کشی محورهای اصلی، فرعی و روستایی، خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری و تامین تجهیزات لازم، احداث و بهسازی ساختمان اداری و راهدارخانه، احداث و بازسازی ابنیه و تونل های موجود در راه های شریانی و اصلی، نصب و راه اندازی سامانه های نظارت تصویری راه‌ها، احداث مجتمع خدماتی رفاهی، احداث روشنایی طولی و نقطه ای در گردنه ها و نقاط مه گیر و کولاک گیر و اجرای نیوجرسی است، افتتاح شد.

همچنین، عملیات اجرایی ۶۲ پروژه راهداری شامل پروژه‌های روکش آسفالت، خرید ماشین آلات راهداری، پروژه های ایمنی راه، پروژه های ابنیه فنی راه، پروژه های نقاط پرحادثه و پروژه های ساخت راه های روستایی با اعتبار ۲ هزار و ۲۹۰ میلیاردتومان در استان اردبیل آغاز شد.

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در کشور

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های راهداری در اردبیل، اظهار داشت: این رشد در دولت سیزدهم و با تلاش همه‌جانبه و تعامل با کشورهای همسایه اتفاق افتاده است.

وی به راه‌اندازی پنج گذرگاه در مسیر ایران با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این گذرگاه، مشکل تردد خودروهای سنگین برطرف شده و نوبت‌دهی را به صورت مکانیزه شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در ۲۶ پایانه مرزی کشور سیستم نوبت‌‎دهی مکانیزه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با این اقدام دیگر شاهد تراکم تردد خودروهای سنگین در پایانه‌های مرزی نخواهیم بود.

امانی از تلاش‌های مدیران، کارکنان و راهداران پرتلاش استان اردبیل در تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های متعدد قدردانی کرد و افزود: در سایه تلاش نیروهای راهداری و متخصصان سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز به ارزش یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری را در استان اردبیل شاهد بودیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: حل مشکل معیشتی و تبدیل وضعیت راهداران در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و در کنار آن برای استان اردبیل به عنوان چهارمین استان کشور مجوز خرید ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات را صادر کردیم.

 بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری در اردبیل 

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی، آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری در استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در این مراسم، یادآور شد: این پروژه‌ها با مجموع اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا آغاز عملیات اجرایی آنها را شاهد هستیم.

کلیم‌الله وثوقی اضافه کرد: ۱۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که شامل روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز، احداث راه روستایی، خط‌کشی محورهای اصلی، فرعی و روستایی، خرید و به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری بوده است.

وی بیان کرد: در این مراسم آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه راهداری را در استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۲ پروژه مهم اجرا شده در سال‌جاری روکش آسفالت ۳۳۶ کیلومتر محور اردبیل – سرچم بوده است.

وثوقی به خرید ماشین‌‎آلات راهداری و به‎روزرسانی آن اشاره کرد و گفت: استان اردبیل جز چهار استان پیشرو کشور برای خرید دستگاه‌های جدید راهداری است که ۷۳۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: شاخص آسفالت روستایی در استان اردبیل از ۵۲ درصد به ۵۸ درصد رسیده که از این لحاظ استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha