کد خبر 233552
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

برگزاری مرحله فینال مسابقات قرآنی مشکات در حرم امام رضا (ع)

برگزاری مرحله فینال مسابقات قرآنی مشکات در حرم امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام محمدی گفت: اختتامیه سومین دوره مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات همزمان با عید مبعث در حرم رضوی برپا خواهد شد و فیلم قرائت افرادی که به مرحله نهایی می‌رسند در صحن‌های مختلف حرم امام رئوف به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی دبیر جشنواره سومین دوره مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات در نشست خبری خود که ظهر امروز ۹ دی ماه برگزار شد اظهار کرد: در آستانه سومین دوره برگزاری مسابقات مردمی بین‌المللی قرآن کریم مشکات هستیم که این مسابقات از سال ۱۳۹۸ در سطح استان البرز آغاز به کار کرده.

مدیرعامل موسسه فرهنگی مشکلات افزود: دوره سوم این رویداد امسال در رشته‌های حفظ کُل برادران و خواهران و قرائت تقلیدی مختص آقایان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و افراد برای اینکه قهرمان قرآنی معرفی شوند در چند مرحله مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ما امسال در داخل کشور در رشته حفظ کُل تبلیغات نخواهیم کرد چراکه برگزیدگان قرآنی مسابقات جمهوری اسلامی ایران نفرات ما در مسابقات خواهند بود، اما در بعد بین‌المللی درحال تبلیغات مسابقات در کشورهای مختلف هستیم. ویژگی خاص مسابقات مشکات فراخوان آن است که به‌صورت آزاد از طریق متولیان قرآنی در کشورهای دنیا اطلاع‌رسانی می‌شود و محدودیت شرکت کننده نداریم.

دبیر جشنواره سومین دوره مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: با استفاده از همین روش بود که سال گذشته توانستیم شرکت کنندگانی را از ۷۳ کشور دنیا در مسابقات میزبانی کنیم و مرحله نهایی و فینال این مسابقات با همکاری تولیت آستان قدس رضوی با حضور مهمانان و داوران خارجی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه این مراسم برگزار می‌شود گفت: اختتامیه این مراسم همزمان با عید مبعث در حرم رضوی برپا خواهد شد و فیلم قرائت افرادی که به مرحله نهایی می‌رسند در صحن‌های مختلف حرم امام رئوف به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درخصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات گفت: نفر اول هر رشته ۱۰۰ میلیون، نفر دوم ۸۰ میلیون و نفرات سوم ۷۰ میلیون و برگزیدگان تا هفت‌نفر هرکدام ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی مشکلات با بیان اینکه تا ۲۲ دی‌ماه زمان جهت تکمیل مراحل ثبت‌نام در مسابقات فرصت باقی است، گفت: عبدالناصر حرک قاری مطرح مصری مهمان ویژه مراسم اختتامیه ما خواهد بود که قرار است به قرائت قرآن بپردازد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین گرمساری دبیر اجرایی مسابقات با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ برای اولین‌بار مسابقات مجازی قرآن کریم ویژه استان تهران و البرز به صورت مجازی برپا شده گفت: در این مسابقات حدود هزار نفر شرکت داشتند و سال ۱۴۰۰ این مسابقات به‌صورت کشوری و زمستان آن سال در بُعد بین‌المللی این رویداد برگزار شد و امسال فعالیت دبیرخانه و ثبت‌نام از خردادماه شروع شده که مورد استقبال قرار گرفته است. 

همچنین در ادامه نشست حسین نام‌آور رئیس کمیته اجرایی مسابقات افزود: هدف ما غیر از مسابقات، فرهنگسازی قرآنی در کشور است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند درحال تربیت حافظ قرآنی هستیم تا این اساتید در سطح کشور بتوانند آموزش قرآن را دنبال کنند. 

برگزاری مرحله فینال مسابقات قرآنی مشکات در حرم امام رضا (ع)

در پایان مراسم نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی دبیر مسابقات مردمی و بین‌المللی قران کریم مشکات و امام جمعه کوهسار، حجت‌الاسلام گرمساری دبیر اجرایی و حسین نام‌آور، رئیس کمیته اجرایی مسابقات از پوستر سومین دوره مسابقات مردمی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات رونمایی شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha