کد خبر 233519
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

پورموسوی: رفتن به جمع 4 تیم برتر آسیا آرزوی فوتبال ایران شده است

پورموسوی: رفتن به جمع 4 تیم برتر آسیا آرزوی فوتبال ایران شده است

سرمربی استقلال خوزستان گفت: اکنون شرایط فوتبال‌مان بگونه‌ای شده که رفتن به جز 4 تیم برتر آسیا آرزویمان شده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ سیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از مسابقه با هوادار تهران اظهار داشت: اجازه بدهید ابتدا گلایه‌هایم از مسئول‌های شهرم مطرح کنم.  شهری هستیم که روی طلا خوابیده و شرکت‌های صنعتی زیادی داریم، اما به مسوولیت‌های اجتماعی‌شان بی‌توجهی می‌کنند و سه تیم خوزستان در پایین جدول هستند! به دلیل همین رفتار مسئول ها. ابتدا به شجاعی بابت سرمربیگری هوادار تبریک می‌گویم و امیدوارم در مربیگری هم مانند بازی خوب بدرخشد. فردا بازی ۶ امتیازی داریم.

پورموسوی در مورد اینکه چه کسانی نمی‌خواهند استقلال خوزستان نتیجه بگیرد گفت: متأسفانه بعد از اینکه به لیگ برتر صعود کردیم دچار مشکلات شدیدی در زمینه بودجه شدیم. اختلافی هم که من با مدیریت قبلی باشگاه داشتم باعث شد که 20، 30 روز طلایی را از دست بدهیم. ابتدای فصل به راحتی از دست رفت و نتوانستیم بازیکنانی که مدنظر داریم را جذب کنیم. پس از آن هم با مشکلات زیادی مواجه شدیم که مصدومیت‌ها یکی از آنها بود. بازیکن ما در هفته سوم و پنجم مصدوم شده اما هنوز به میدان بازنگشته است. تعطیلات لیگ هم هر چند ناخواسته بود اما به تیم کم بضاعت ما لطمه زد.

وی افزود: این همه پیشکسوت داریم که مدام گلایه می‌کنند و خودشان را مطالبه‌گر مردم می‌دانند در حالی که من مقابل هواداران واقعی تیم و کسانی که برای حمایت به ورزشگاه می‌آیند سر تعظیم فرود می‌آورم اما پیشکسوتی که خود را مطالبه‌گر مردم می‌داند را هرگز در ورزشگاه ندیده‌ام. آنها می‌آیند خلاصه بازی را در اینترنت نگاه می‌کنند و بعد تفسیر و ابراز نگرانی می‌کنند و هیجان به وجود می‌آورند. آنها می‌خواستند بین من و هواداران فاصله بیندازند اما هواداران باهوش بودند ما 6 باخت متوالی داشتیم ولی هواداران از تیم حمایت کردند. این افراد به دنبال جایگاه من بودند.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد برنامه‌اش برای نیم‌فصل دوم گفت: تیم ما نیاز به تقویت دارد اما هنوز من فهرست خروجی به باشگاه نداده‌ام. فردا هم بازی داریم و می‌خواهم ببینم بازیکنان چه عملکردی را انجام می‌دهند. یکسری بازیکنان ما مصدوم بودند. اگر بتوانیم بازیکن داخلی می‌گیریم و در غیر اینصورت از بازیکنان خارجی استفاده خواهیم کرد زیرا باشگاه‌ها بازیکنان خوب خود را در نیم‌فصل از دست نمی‌دهند. فهرست مازادی که از سوی رسانه‌ها منتشر اما از سوی باشگاه تکذیب شد باشگاه این لیست را تکذیب کرد ما هنوز منتظریم ببینیم عملکرد بازیکنان چگونه است مثلا یک بازیکن در ذهن من بود که در نیم‌فصل دوم در تیم نباشد اما در این دو بازی آنقدر خوب کار کرد که نظرم عوض شد.

وی در مورد اینکه دلیل ضعف خط حمله استقلال خوزستان چیست گفت: مصدومیت مهمترین دلیلش است ما سه بازیکن خوب را در خط حمله از دست دادیم و برای بازیکن جوان هم سخت است بار تیم را روی دوش او بگذاریم.

پورموسوی در مورد قانون فیرپلی مالی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد اظهار داشت: واقعیت این است که اگر ما واقعاً کارگروه مجوز حرفه‌ای از خارج از کشور بیاید هیچ یک از باشگاه‌های ما مجوز حرفه‌ای دریافت نخواهند کرد حتی آن باشگاه‌های خصوصی چون باشگاه‌ های ما یا دولتی هستند و از درآمد دولت مستقیم استفاده می‌کنند یا با دور زدن از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

وی در مورد جواد آقایی‌پور و پیشنهادهایی که ممکن است داشته باشد،‌گفت: آقایی‌پور در استقلال خوزستان می‌ماند سه پیشنهاد کتبی از باشگاه‌های دیگر داشته اما من با خودش صحبت کردم می‌دانم من دلسوزش هستم و اگر راه پیشرفت داشته باشد به او کمک می‌کنم اما او در تیم می‌ماند.

وی در مورد عملکرد احتمالی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: من هم مثل هر ایرانی آرزو می‌کنم که تیم ملی قهرمان شود اما اکنون شرایط فوتبال‌مان بگونه‌ای است که رفتن به جز 4 تیم برتر آسیا آرزویمان شده چون هیچ چیز نکاشته‌ایم تا برداشت کنیم. من سال 97 و 98 سرمربی تیم ملی جوانان بودم اما چون شرایط و امکانات وجود نداشت و بی‌توجهی دیدم از تیم جدا شدم. همین تیم ارمنستان سه سال آینده بردنش آرزویمان می‌شود چون کشورهای دیگر خوب می‌کارند اما ما هیچ کاشته‌ای نداریم. ما بازیکنان خوبی داریم اما به نظر من تیم ملی هم باید پوست‌اندازی شود و فضا برای جوانان در این تیم باز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha