کد خبر 233403
۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رزرو بلیت تهران برای سیلوا و لوکادیا؛ پروژه بازگشت

رزرو بلیت تهران برای سیلوا و لوکادیا؛ پروژه بازگشت

دو ستاره سابق استقلال و پرسپولیس گزینه‌های جذب آنها برای پنجره زمستانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با نزدیک شدن به تعطیلات نیم فصل فوتبال ایران و در آستانه باز شدن پنجره زمستانی رقابت‌های فوتبال، باشگاه‌های ورزشی فعالیت خود را برای تقویت در این مقطع از نقل و انتقالات آغاز کرده و در تلاش هستند تا با به خدمت گرفتن بازیکنان مد نظرشان، مجموعه خود را تقویت کرده و با قوای بیشتری در نیم فصل دوم گام به میادین بگذارند.

دو باشگاه سرخابی پرطرفدار پایتخت هم که به دلیل مشکلات و محدودیت‌های ابتدای فصل و در کنار آن گرفتاری‌های مالی که با آن دست به گریبان بودند نتوانستند در ابتدای فصل خواسته‌های کادرفنی خود را برآورده کنند و در این راه از سپاهان عقب ماندند و حالا که از لحاظ امتیازی هم خود را پایین‌تر از طلایی‌پوشان اصفهانی می‌بینند و برای همین در تلاش هستند تا نیم فصل خود را تقویت کرده و با وضعیت بهتری به نیم فصل دوم بروند.

استقلال در خط دفاعی و پرسپولیس در خط حمله با کمبود مهره مواجه هستند و این دو پستی است که سرمربیانشان هم تاکید روی تقویت در آن را دارند و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته و در این میان نام دو ستاره خارجی این دو تیم در پست‌های مد نظر مطرح شده که با چراغ سبز آنها هم روبرو شده است. ماجرای بازگشت رافائل سیلوا، مدافع برزیلی سابق استقلال به این تیم و همچنین همکاری دوباره لوکادیا، مهاجم هلندی با پرسپولیس است.

لوکادیا - پرسپولیس؛ بازگشت پر سرو صدا و یک مشکل بزرگ

یورگن لوکادیا، مهاجم سابق پرسپولیس که دو فصل قبل نیم فصل به این تیم اضافه شده بود، تا پایان آن لیگ در پرسپولیس نماند و ایران را ترک کرد و بعد از آن هم طرفین درگیر یک دعوای حقوقی شدند که همچنان ادامه دارد ولی حالا ظاهراً توافقاتی برای همکاری دوباره میان طرفین صورت گرفته است. لوکادیا در دوران کوتاه حضورش در پرسپولیس آمار فوق‌العاده‌ای از خودش به جا گذاشت و ۷ گل برای این تیم به ثمر رساند و با خروجش از این تیم مشکلات زیادی برای سرخپوشان ایجاد شد و هنوز هم هواداران این تیم خواستار بازگشت مهاجم هلندی هستند.

پرسپولیس در یک مقطع فصل گذشته و ابتدای فصل جاری برای بازگشت لوکادیا وارد مذاکره شده بود ولی این بازیکن تمایلی به بازگشت به این تیم نشان نداد ولی چندی پیش پستی در اینستاگرام خودش با لباس پرسپولیس منتشر کرد و پیام تبریک کریسمس او با تصویری از زمان حضورش در این تیم بود که این را به نوعی چراغ سبز برای بازگشت عنوان کردند.

رزرو بلیت تهران برای سیلوا و لوکادیا؛ پروژه بازگشت

همچنین یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بازی با نساجی در این خصوص گفت: صحبت خاصی نشده است. پالس‌های مثبتی که می‌گویند فقط در فضای مجازی دیده شده و در واقعیت تماسی نداشتیم. ما او را می‌خواهیم، اگر بیاید. نمی‌دانیم شرایط قرارداد او چطور است، اما پرسپولیس می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای این بازیکن باشد. بیشتر از اینکه به نفع پرسپولیس باشد، به نفع خود اوست، آنهم با توجه به شرایطی که نیم‌فصل اول داشتیم. مذاکره مستقیمی نداشتیم، اما صحبت در فضای مجازی و رسانه‌ها بوده است. اگر لوکادیا شرایط پرسپولیس را بپذیرد می‌توانیم در خدمت او باشیم.

با تمام این تفاسیر صحبت‌هایی که لوکادیا پس از ترک ایران علیه کشورمان در رسانه‌های خارجی انجام داده بود مورد اعتراض قرار گرفته و از همین رو ممکن است برای بازگشت او به ایران برایش دردسرساز شود. باید دید ابتدا توافقی میان طرفین برای بازگشت صورت خواهد گرفت یا نه و اینکه در صورت توافق مشکلی برای بازگشت این بازیکن به ایران پیش می‌آید یا این مساله هم به نوعی حل و فصل خواهد شد.

سیلوا - استقلال - چراغ سبز از برزیل به تهران

بازیکن دیگری که در موردش صحبت‌هایی مطرح شده که به نظر می‌رسد وضعیتش جدی‌تر از لوکادیا باشد، رافائل سیلوای برزیلی است. مدافع استقلال که در لیگ بیست و یکم و در زمان سرباز شدن مرادمند و یزدانی برای پر کردن جای خالی آنها به استقلال آمده بود، عملکرد خوبی هم در خط دفاعی این تیم داشت و ابتدای فصل هم با وجود اینکه نکونام اصرار به حفظ او داشت در نهایت به دلیل محدودیت‌های مالی باشگاه با آبی‌پوشان به توافق نرسید ولی حالا وضعیت فرق می‌کند و هم استقلال تمایل به بازگشت سیلوا دارد و هم خود این بازیکن تمایلش را برای همکاری دوباره نشان داده است. او روز گذشته در استوری خودش خبر از بازگشت به استقلال داد.

رزرو بلیت تهران برای سیلوا و لوکادیا؛ پروژه بازگشت

 او با نوشته جمله: به زودی در کنار نشان هواپیما و قلب آبی‌ رنگ اینطور اطلاع رسانی کرد که احتمالاً سفری به تهران برای مذاکره با استقلال خواهد داشت و به نظر می‌رسد به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

استقلال در خط دفاعی با مشکل کمبود بازیکن روبروست و حالا که نکونام به سیستم استفاده از ۳ مدافع میانی و روشی بازی مشابه با آنچه استراماچونی در این تیم پیاده کرده بود، به ناچار از روزبه چشمی هم در خط دفاعی استقلال می‌کند در شرایطی که چشمی یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های فوتبال ایران است و در این پست کارایی به مراتب بالاتری برای آبی‌ها دارد. با بازگشت سیلوا وضعیت خط دفاعی استقلال سرو سامان خواهد گرفت.

باید دید این دو پروژه بازگشت سرخابی‌ها به کجا ختم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha