کد خبر 233324
۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

قاضی‌زاده هاشمی:

احقاق حق جامعه ایثارگری، اولویت بنیاد شهید است/ لزوم تعامل با دستگاه‌های مختلف برای به‌کارگیری فرزندان ایثارگر

احقاق حق جامعه ایثارگری، اولویت بنیاد شهید است/ لزوم تعامل با دستگاه‌های مختلف برای به‌کارگیری فرزندان ایثارگر

معاون رئیس جمهور گفت: از ابتدای کار در بنیاد شهید تا همین لحظه به مسائل مختلف پرداخته‌ام که بتوانم حق‌های ضایع شده جامعه هدف را احقاق و حق های اضافه را سلب کنم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان که عصر امروز ۷ دی ماه برگزار شد اظهار کرد: کار در بنیاد شهید بسیار مایه غلو و سرافرازی است، چراکه بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادهای کشور است.

وی ادامه داد: کار در بنیاد شهید بسیار سخت است، چون تمام امور این قهرمانان بر عهده بنیاد شهید هست، در حالی که سایر دستگاه ها نیز مسئول هستند.

قاضی زاده هاشمی در بخش اول صحبت هایش بیان کرد: ما باید الگوی عملی حرفی باشیم که ترویج می دهیم؛ لذا ما تکریم کنندگان جامعه ایثارگری هستیم، پس ابتدا باید خودمان این کار را به درستی انجام دهیم و بعد از سایر نهادها و دستگاه ها انتظار داشته باشیم.

وی افزود: وقتی لباس بنیاد شهید بر تن می کنیم باید بدانیم وارد یک نهاد مقدس و انقلابی شده ایم و موضوع این نهاد؛ «ترویج زندگی فارغ از تعلقات مادی این جهان مادی است.» کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بخشیدن، هدیه کردن، ایثار کردن را در رفتار اجتماعی و در رفتار با جامعه هدف اعمال کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جاذبه این دستگاه جاذبه معنوی است افزود: هیچکس شهید را با هیچ مقیاس مادی نمی سنجد و آن چیزی که به شهید قدرت داده خون شهید است که درک این موضوع نیاز به توجه درونی و عبادت خدا دارد و افرادی که در این نهاد کار میکنند باید انسان های جزئی نگر و صبوری باشند.

وی عنوان کرد: آن چیزی که در مورد خانواده های ایثارگران وجود دارد این است که ما باید به فکر سعادتمند کردن آنها باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به کلمه سعادت توجه کنید؛ سعادت رسیدن به یک آخرت پاکیزه است و دین عزیز ما آخرت را در بستر دنیای خوب تعریف کرده و سعادت یعنی امور دنیوی را از راه حلال کسب کردن و در جامعه ای که عدالت برقرار است وظیفه هر انسان سعادتمندی، دستگیری از نیازمندان است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بی توجهی مسئولین در گذشته به حق جامعه هدف گفت: در گذشته افرادی بودند که بیشتر از حق شان و حتی خارج از حق شان مطالبه می کردند اما به لطف خدا در دولت سیزدهم ما پیگیر احقاق حق افراد مطالبه گر بودیم که آیا افراد به حقشان به درستی می رسند یا خیر؟

وی ادامه داد: امروز هم در استان هرمزگان افرادی به ما مراجعه می کردند و می گفتند چرا بعضی ها چندین بار زمین دریافت کرده اند؟ و در پاسخ به این افراد باید بگویم که هنوز در کل کشور ۱۳۰ هزار نفر خدمات زمین دریافت نکرده اند و عده ای چندین بار زمین دریافت کرده اند و چه کسی باید پاسخگوی تضییع این حق باشد؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همکاران ما در سراسر کشور خود را مدیون دیگران نکنند و به قول حاج احمد کاظمی؛ هیچ چیز و هیچکس ارزش آن را ندارد که انسان خودش را جهنمی کند. لذا وقتی شما به شخصی اضافه از حقش می دهید حتما حق دیگری را ضایع  می کنید.  

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش سوم صحبت هایش تصریح کرد: ما در مقام اجرای قوانین و مقررات باید در چارچوب قانون و با رعایت مبتنی بر شاخص عدالت، افرادی را که مستحق یک امری هستند شناسایی و پیگیر امورشان باشیم.

وی در خصوص استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد افزود: یکسری ظرفیت های استخدامی داریم که مطابق آن عده ای از این فرزندان استخدام می شوند اما عده باقیمانده را چه باید کرد؟ همان کاری که شما در استان هرمزگان به خوبی انجام دادید به واسطه تعامل با صنایع به معرفی افراد پرداختید که این راهکار رسمی نیست و در قالب تعاملات حل شده، که این هنر مدیریتی شما است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: منابع ما در کشور محدود است و عده ای با وجود اینکه مشمول این قوانین نمی شدند اما از این منابع استفاده کردند و بنده از ابتدای کار تا همین لحظه به این مسائل پرداخته ام که بتوانم حق های ضایع شده را احقاق و  حق های اضافه را سلب کنم.

وی با بیان اینکه در مورد نیروی انسانی کمیت مهم نیست و کیفیت مهم است گفت: البته که شعار من این است باید به خادمان خانواده های ایثارگران رسیدگی لازم شود تا آنها هم خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در این دوره یک موضوع سه گانه در بنیاد شهید داریم افزود: موضوع اول؛ قوانینی که به تصویب رسیده است را باید پیگیر باشیم تا اجرا شود؛ در حال حاضر ۳۵ درصد از مجموع قوانین ایثارگری به طور کامل اجرایی شده که این آمار در دولت قبل ۱۹ درصد بوده. لذا ما باید صبر داشته باشیم تا این حقوقی که حق قانونی است استیفا شود و به نتیجه برسد.  

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: موضوع دوم؛ افرادی هستند که فراتر از قانون برخورداری هایی داشته اند که باید اصلاح شود و موضوع سوم؛ در مورد ایجاد حقوق جدید، مشروط به اینکه منابع ۱۰۰ درصد معلوم باشد. سال گذشته در خصوص حقوق والدین شهدا تصمیمی در مجلس گرفته شد و به تصویب رسید مبنی بر اینکه حقوق والدین شهدا به ۱۳ میلیون برسد اما چرا اجرا نشد؟ چون سازمان برنامه و بودجه گفت ما بودجه نداریم. لذا یک امری ممکن است در قانون به تصویب برسد ولی هرگز اجرا نشود، چون منابعی برایش دیده نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اشتغال فرزندان شهدا اظهار کرد: ما در بنیاد شهید دو نوع اعتبار اشتغال داریم یک اعتبار اشتغال نزد بنیاد شهید و یک اعتبار اشتغال نزد سایر دستگاه ها مثل؛ بهزیستی، بنیاد برکت و... که فرزندانی که طبق قانون نمی توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند می توانند از تسهیلات این نهادها استفاده کنند. البته امسال آزمون استخدامی برگزار می شود که طی آن ۲۰۰ نفر در بنیاد شهید و امور ایثارگران جذب می شوند و سال بعد هم ۳۵۰ نفر و البته  به دلیل عدم توازن نیروی انسانی سعی کردیم بیشتر به شهرستان ها توجه نماییم و استان های مرکزی مثل تهران و البرز و مراکز استان ها کمتر از این طرح برخوردار می شوند.

قاضی زاده هاشمی در پایان ضمن تشکر از بانک دی و بیمه دی جهت همکاری خوبی که با حوزه ایثار و شهادت داشتند گفت: ان شاء الله این همکاری ها در آینده ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha