کد خبر 233318
۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

قهرمانی کارلسن در مسابقات جهانی

قهرمانی کارلسن در مسابقات جهانی

ملی‌پوش شطرنج ایران در مسابقات جهانی در رده چهاردهم قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در روز سوم و پایانی مسابقات شطرنج سریع قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج دنیا، توانست با کسب ۱۰ امتیاز قهرمان این مسابقات شود. کارلسن به این ترتیب توانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و دومین بار پیاپی به مقام قهرمانی سریع شطرنج دنیا دست یابد.

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، که در این مسابقات دست‌به‌مهره شده بود، با پوئن‌شکنی کمتر و با ۹ امتیاز در رده چهاردهم این مسابقات ایستاد. مقصودلو در صوتی که پوئن‌شکنی بهتری داشت می‌توانست عنوان سوم این مسابقات را کسب کند. مقصودلو در دور آخر این رقابت توانست نپو روسی را شکست دهد. مرد شماره یک شطرنج ایران در دور دهم تا سیزدهم این رقابت به چهار پیروزی پیاپی رسیده بود.

پویا ایدنی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، در این مسابقات عملکرد خوبی را از خود نشان داد. او در دور یازدهم این مسابقات مقابل کارلسن، مرد شماره یک شطرنج دنیا، قرار گرفت و تن به شکست داد. ایدنی با عملکرد خوبش در مسابقات جهانی با هشت امتیاز در رده ۳۲ این مسابقات ایستاد.

بردیا دانشور، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، هم در این مسابقات ۷.۵ امتیازی شد و در رده ۴۷ مسابقات قرار گرفت.

سیدمحمدامین طباطبایی، ملی‌پوش شطرنج ایران، در این مسابقات عملکرد خوبی نداشت و با ۷ امتیاز در رده ۸۷ ایستاد.

مسابقات قهرمانی سریع جهان در ۱۳ دور به میزبانی سمرقند ازبکستان برگزار شد. در پایان این مسابقات مگنوس کارلسن قهرمان شد. ولادیمیر فدوسیف در رده دوم مسابقات قرار گرفت و یو یانگی در رده سوم این رقابت‌ها ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha