کد خبر 233234
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

مهدی خوشی:

"یونگ مو دو ایران" سال پر مدالی را در پیش دارد

"یونگ مو دو ایران" سال پر مدالی را در پیش دارد

مربی تیم ملی یونگ مودو ایران گفت: ۲۰۲۴ بدون شک، سال شکوفایی "یونگ مودو" ایران در عرصه های جهانی و آسیایی خواهد بود و با پتانسیلی که ورزشکاران این رشته در کشورمان دارند، پیش بینی می کنم که مدالهای رنگارنگی از رویدادهای مهم پیش رو به ارمغان آوریم.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مهدی خوشی با بیان مطلب فوق، درباره حضور موفق تیم "یونگ مودو ایران" در مسابقات جهانی مسترشیپ کره جنوبی اظهار داشت: برای دومین بار است که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابتها می شویم که نشانگر پتانسیل بالای این رشته در کشور و همچنین جوانان مستعدی است که در آن فعالیت می کنند.

خوشی که خود از مربیان و قهرمانان با سابقه جودو کشور است، درباره تاریخچه رسمیت "یونگ مودو" در ایران عنوان کرد: این رشته ترکیبی از جودو و تکواندو است که مهد آن در کره جنوبی قرار دارد. "یونگ مو دو" در سال ۹۲ توسط دکتر کیوان دهناد در کشور پایه گذاری شد و با برگزاری دوره های مختلف فنی، مربیگری و ارتقاء دان، اکنون به یکی از رشته های مطرح در ورزشهای مبارزه ای و دفاع شخصی در کشور مبدل شده است.

 مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی "یونگ مو دو" کشور سپس تصریح کرد: طی این سالها با یک برنامه ریزی مستمر و حساب شده توانستیم جوانان علاقمند بسیاری را جذب این ورزش کرده و از میان آنها چهره های مستعدی را شناسایی و تیم های ملی خود را در هر دو بخش آقایان و بانوان تشکیل دهیم. اکنون هم با برگزاری اردوهای آماده سازی تمامی نفرات ما آماده حضور در مسابقات برون مرزی و کسب افتخار برای ورزش کشور هستند.

رییس "یونگ مو دو" استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تیم های ملی این رشته تا کنون در ۴ دوره مسابقات جهانی در سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حضور درخشانی داشته و مدالهای رنگارنگی کسب کرده اند. انشالله نوار پیروزی هایمان در سال ۲۰۲۴ نیز تداوم خواهد یافت و موفقیت های بیشتری در میادین مهم پیش کسب می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha