کد خبر 233230
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

کره‌جنوبی ۸ شهروند کره‌شمالی را تحریم کرد

کره‌جنوبی ۸ شهروند کره‌شمالی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه سئول امروز از وضع تحریم‌هایی علیه ۸ شهروند کره‌شمالی به‌بهانه فعالیت‌های مرتبط با توسعه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه سئول امروز چهارشنبه اعلام کرد که کره جنوبی ۸ شهروند کره شمالی مرتبط با توسعه هسته ای و موشکی- تجارت تسلیحات، حملات سایبری و سایر فعالیت های غیرقانونی- را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این تحریم ها چند روز پس از شلیک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی انجام شد که کره جنوبی و ایالات متحده آن را محکوم کرده، این اقدام پیونگ یانگ را نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانستند.

وزارت خارجه سئول در این خصوص ادامه داد: از جمله افرادی که به تازگی در لیست تحریم ها قرار گرفته ان، می توان به این افراد اشاره کرد: ری چانگ هو رییس اداره کل شناسایی فعال در عملیات های هک خارج از کشور و یون چول که به تامین مواد هسته ای حین کار در سفارت کره شمالی در چین کمک کرده است.

در بیانیه کره جنوبی در این خصوص اضافه شده است: این ۸ نفر در کسب منافع برای کره شمالی و تامین مالی توسعه سلاح های هسته ای و موشکی این کشور از طریق کسب ارزهای خارجی با ارتکاب فعالیت های سایبری غیرقانونی یا سرقت فناوری و تجارت کالاهای تحریم شده از جمله سلاح، دست داشتند.

به گزارش رویترز، کره جنوبی از اکتبر سال ۲۰۲۲، ۸۳ فرد و ۵۳ نهاد مرتبط با برنامه های تسلیحاتی کره شمالی را در لیست سیاه خود قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha