کد خبر 233165
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

پدر شهید «احمد مسگریان» درگذشت

پدر شهید «احمد مسگریان» درگذشت

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اعلام کرد: «محمدعلی مسگریان» پدر شهید احمد مسگریان امروز -چهارشنبه ۶ دی- به لقاءالله پیوست.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ احمد قرائتی اظهار کرد: محمدعلی مسگریان، پدر شهید احمد مسگریان متولد ۱۳۰۴، از پیشکسوتان قرآنی همدان و از افرادی که ۷۰ سال جلسات قرآنی فعال در همدان داشت، امروز به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

وی افزود: این پدر شهید که از افراد برجسته قرآنی شهر همدان بوده و سال‌ها جلسات قرآن او محل اجتماع علاقمندان به قرآن کریم بود و همچنین سال‌ها از کارگزاران حج و زیارت استان، از معتمدان بازار همدان و مسجد و امام جماعت مسجد ذوالریاستین بود، امروز به علت کهولت سن و تحمل یک دوره بیماری به دیار حق شتافت.

قرائتی گفت: این پیشکسوت قرآنی برگزارکننده جلسات قرآنی در همدان از سال ۱۳۲۰ بود، مرحوم آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی‌همدانی در مورد این پدر شهید و فعال قرآنی و مرحوم حاج رحیم مسکین جمله‌ای دارد که اگر من در عمر خود کاری هم نکرده باشم همین تربیت محمدعلی مسگریان و رحیم مسکین برایم کافی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ۷۰ ساله قرآن و زیارت عاشورا توسط این پدر شهید یادآور شد: این جلسات به صورت سیار و خانگی عصرهای جمعه در همدان فعال بود همچنین یک کرسی قرآن در محل شاهزاده حسین(ع) همدان به صورت تخصصی برای قاریان قرآن توسط مرحوم مسگریان برگزار می‌شد که به تازگی به علت بیماری و کهولت تعطیل شده بود اما جلسه قرآنی به صورت مستمر شب‌های جمعه و شنبه در منزل او برگزار می‌شد.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به مراسم خاکسپاری این پدر شهید اعلام کرد: مراسم تشییع حاج محمدعلی مسگریان فردا -پنجشنبه ۷ دی‌ماه- ساعت ۱۰ صبح در باغ بهشت همدان برگزار می‌شود و مراسم فاتحه نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: شهید احمد مسگریان از شهدای قرآنی همدان دوم شهریورماه ۱۳۴۰ در همدان متولد شد و ۵ مهرماه سال ۱۳۶۰ در مأموریتی که در کوچه پروین خیابان پاستور به او سپرده شده، توسط نارنجک به دست منافقان به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha