کد خبر 233087
۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

مهدی فنونی‌زاده در گفتگو با «حیات»:

این قانون را گذاشتند حق استقلال پایمال شود/ از اول مشخص بود امتیازها بر می‌گردد

این قانون را گذاشتند حق استقلال پایمال شود/ از اول مشخص بود امتیازها بر می‌گردد

پیشکسوت استقلال به تصمیم فدراسیون فوتبال و حکم روز گذشته کمیته استیناف معترض است.

مهدی فنونی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حکم روز گذشته کمیته استیناف و بازگشت امتیازهای کسر شده از پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: از اول مثل روز روشن بود که این امتیازها بر می‌گردد. ما طبق آنچه در این سال‌ها از مجموعه فدراسیون فوتبال دیده بودیم نشان می‌داد نه اجرایی کردن چنین قانون سنگین و سخت‌گیرانه‌ای از آنها بر می‌آید و نه برخورد با مختلفین از این قانون. از همان روز اول گفتیم این قانون من در آوردی است و هیچ کجای دنیا باشگاه‌ها را مجبور نمی‌کنند که به اندازه هم هزینه کنند. هر باشگاهی برای خودش هدف‌گذاری دارد و نمی‌توان آنها را به یک چشم دید. قانونی هم که ایراد داشته باشد محکوم به اجرا نشدن است و تهش می‌شود این که یک حرفی خودشان می‌زنند و خودشان هم آن را نقض می‌کنند.

وی افزود: اول و آخر این قانون این بود که استقلال متضرر شده و حقش پایمال شود. خیلی از باشگاه‌ها سقف بودجه را رد کردند و استقلال به واسطه رعایت آن متضرر شد و بازیکنان زیادی از دست داد و در چند مرحله بازیکنان و کادرفنی مجبور شدند قرارداد خودشان را کسر کنند تا مثلاً یک بازیکن جدید به تیم اضافه شود. وقتی این بی عدالتی‌ها دیده می‌شود بازیکنان و کادرفنی تیم هم انگیزه‌شان را از دست می‌دهند. احتمالاً به زودی هم این قانون برداشته خواهد شد چون نمی‌توانند آن را اجرا کنند و تهش این می‌شود که استقلال حقش پایمال می‌شود.

پیشکسون استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: منطقی بخواهید حساب کنید هزینه این فصل سپاهان کمِ کم دو برابر استقلال بوده است و حتی نیمکت این تیم هم ستاره و بازیکن ملی‌پوش دارد و بعد این دو تیم می‌خواهند در یک سطح با هم رقابت کنند. من این مسائل را در کنار بی‌قانونی فدراسیون فوتبال به ضعف مدیریت هم ربط می‌دهم. وقتی دیدند سایر باشگاه‌ها این قانون را رعایت نکردند مشخص است که تهش این می‌شود که یک حکمی می‌دهند و دو روز بعد آن را تغییر می‌دهند. نیازی هم نیست که همه جا به همه موارد پایبند باشیم چون می‌گویند قانونی که منجر به رعایت عدالت نشود خودش بی‌قانونی است.

فنونی‌زاده در پایان گفت: من که از اول گفته بودم این امتیازها بازگشت داده می‌شود ولی دودش در چشم استقلال رفت و علاوه بر زیان فنی و امتیازی، از لحاظ روحی هم به تیم ضربه وارد شده است و دیگر سخت است بتوان این تیم را جمع و جور کرد. امیدوارم این عقب افتادگی حداقل در نیم فصل جبران شود و استقلال بتواند به رقابت در کورس ادامه دهد هرچند هنوز هم می‌گویم این شرایط نابرابر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha