کد خبر 232928
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

پیش‌نویس آیین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی برای نمایشگاه قرآن بررسی شد

پیش‌نویس آیین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی برای نمایشگاه قرآن بررسی شد

اولین جلسه بررسی پیش نویس آیین نامه تکالیف دستگاه های دولتی در مشارکت و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم امروز در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در ابتدای این جلسه محمد مهدی عزیز زاده قائم مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی را در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم امری همیشگی عنوان و این اتفاق را بدیع و جدید ندانست.

وی هدف از تدوین و ابلاغ این آیین نامه را مشارکت همه بدنه دولت به شکلی رسمی و منسجم و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه تر نمایشگاه قرآن عنوان کرد و امر قرآن را کار تمام دولت جمهوری اسلامی و افزود؛ نمایشگاه قرآن  منحصر به وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت نیست.

قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشگاه قرآن را مردمی ترین فعالیت قرآنی کشور دانست و اضافه کرد: بیشترین میزان تاثیر گذاری در بین آحاد جامعه می تواند از طریق این نمایشگاه اتفاق بیفتد و این موضوع می طلبد که اتاق کار مشترکی در بین دستگاه های دولتی بدین منظور تشکیل شود.

عزیز زاده پیش نویس آیین نامه موجود را نتیجه کار گروهی و کارشناسی بر مبنای شرح وظایف دستگاه ها طبق سنخیت عملی هر دستگاه خواند و خواستار نگاه حداکثری بدنه دولت در مشارکت برپایی نمایشگاهی هرچه باشکوه تر شد.

وی همچنین ضمن اشاره به ماده چهار و هفت پیش نویس آیین نامه، مواد موجود را تکلیفی و الزام آور دانست که هر دستگاه بایستی در تقویم مالی و برنامه ای خود هر ساله  به سازمان مدیریت منعکس نموده و بنا بر اقتضائات سازمانی خود برنامه متناسب را اعلام و ارائه نماید.

در ادامه جلسه نماینده دستگاه ها ملاحظات و مطالب خود درباره پیش نویس آیین نامه را به بحث و گفتگو گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha