کد خبر 232835
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

متقاضیان گواهینامه های بین‌المللی به‌هوش باشند

متقاضیان گواهینامه های بین‌المللی به‌هوش باشند

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: تمامی گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی صادر شده از سوی شرکت‌های متفرقه و یا عضو مؤسسات غیرمرتبط، اعتبار قانونی ندارند و تبعات استفاده از آن در خارج از مرزهای ایران، برعهده دریافت‌کننده گواهی‌نامه است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، امید شریفی در پی تبلیغات سوء شرکت‌های غیرمجاز در خصوص صدور گواهی نامه‌های پنج، ۱۰ و ۲۰ ساله و بروز مشکلات متعدد برای هموطنانمان در خارج از ایران اظهارداشت: در راستای اطلاع‌رسانی‌های پیشین و براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی بین‌المللی می‌رساند که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی براساس قوانین بین‌المللی و داخلی، تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در کشور مقصد برای گردشگران و مسافران ایرانی، به متقاضیان تأکید می‌شود، تنها به مراکز مجاز صدور گواهی نامه بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنند.

شریفی با بیان اینکه تنها مراجع مجاز صدور گواهی نامه رانندگی بین‌المللی در هر کشور، نمایندگان رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) هستند، افزود: متقاضیان دریافت گواهی نامه‌های رانندگی بین‌المللی توجه داشته باشند که بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۱۷/۶/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه صدور گواهی نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بیان کرد: صدور هر نوع گواهی نامه رانندگی بین‌المللی از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی است و گواهی نامه‌های صادر شده از سوی شرکت‌ها و افراد سودجو کلاهبرداری بوده و متأسفانه مشکلات زیادی را برای هموطنانمان در نقاط مختلف جهان به همراه داشته است.

وی اظهارداشت: متقاضیان برای دریافت گواهی نامه‌های رانندگی بین‌المللی یک و سه ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهی نامه رانندگی ایرانی خود و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و نمایندگی‌های رسمی آن در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت این مجوز بین‌المللی به صورت غیرحضوری هم به وب سایت رسمی کانون به نشانی WWW.TACI.IR قسمت صدور اسناد مراجعه کنند و با ثبت درخواست غیرحضوری، گواهی نامه بین المللی رانندگی خود را در سراسر کشور از طریق پست درب منزل و یا محل کار، دریافت کنند.

شریفی گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه خدمات غیرحضوری صدور گواهی نامه بین‌المللی رانندگی را با تحویل چند ساعته در شهر تهران راه‌اندازی کرده است و شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانون درخواست خود را برای بهره‌مندی از سرویس‌های طلایی و نقره‌ای ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گواهی نامه بین‌المللی شهروندان تهرانی که به این روش درخواست خود را ثبت کنند، ظرف چند ساعت توسط سفیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به درب منزل و یا محل کار آنان ارسال خواهد شد. خدمات غیرحضوری گواهی نامه بین‌المللی رانندگی به منظور فراهم آوردن رفاه حال متقاضیان، پیشگیری از ترددهای غیرضروری، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایجاد و ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: شماره تلفن ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی درباره مدارک مورد نیاز و اطلاعات دفاتر اصلی و نمایندگان مجاز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha