کد خبر 232824
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

صبح امروز؛

اعلام جزئیات و رونمایی از پوستر «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» + فیلم

اعلام جزئیات و رونمایی از پوستر «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» + فیلم

نشست مطبوعاتی و رونمایی از پوستر «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» امروز چهارم دی ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست مطبوعاتی و رونمایی از پوستر «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» امروز چهارم دی ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور قادر آشنا دبیر ششمین دوره پژوهش و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست آشنا گفت: جایزه پژوهش یکی از فعالیتهای مهم و کلیدی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی است. بر این باوریم که توسعه و تعالی کشور بدون پژوهش و کار علمی ابتر خواهد بود. پژوهش به دنبال این است که افق جدیدی را پیش رو بگشاید و درباره سینما نیز به طریق اولی حوزه پژوهش اهمیت صدچندان دارد. 

وی ادامه داد: برای تأثیرگذاری بر مخاطب بهترین روش حوزه پژوهش است چراکه گذشته و حال را تحلیل می‌کند و آینده نگری ایجاد میکند. برای این موضوع مهم با اهدافی، از سال ۱۳۹۵ در بودجه کشور این موضوع لحاظ شد. در واقع برای پاسداشت پژوهش و ارج نهادن به فعالیت پژوهشگران و ارتقای جایگاه سینما و این هنر فاخر را جهت دهی کنیم. 

آشنا با اشاره به اینکه این رویداد از سال ۹۵ آغاز و در بودجه کشور لحاظ شده است، گفت: پاسداشت جایگاه پژوهش، ارتقای جایگاه سینما، جهت دهی مولفان و تلاش‌گران این حوزه از اهداف این رویداد است.

قادر آشنا در ادامه گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره اکبر نبوی، مسعود نقاش زاده، رامتین شهبازی، سعید الهی، امیررضا مافی می باشند. در جلسات برگزار شده محورهای جایزه پژوهشی مشخص شد و فراخوان آن را به صورت عمومی و از طریق دانشگاه ها اعلام کردیم. محورهای این جایزه پژوهشی «سینما، امید، انقلاب اسلامی»، «سینما، دین، دفاع مقدس»، «سینما، اقتصاد و اشتغال و کارآفرینی»، «سینما، مخاطب، خانواده و سبک زندگی»، «سینما و تکنولوژی»، «سینما، عزت، اقتدار و عزت ملی»، «سینما، ملی نگری و راهبردها و تمدن اسلامی» است.

دبیر رویداد «ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران» اشاره کرد: آثار راه یافته به جشنواره از نظر کمی افزایش 30درصدی داشته است؛ و شامل ۵ مقاله، ۳۳ پژوهش، ۲۰ طرح نامه یا پروپوزال و ۱۶ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ پایان نامه دکتری می باشد که به این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به این موضوع که اگر بخوهیم به تفکیک جنسیتی شرکت کنندگان در این رویداد را اعلام کنیم، بیان کرد: ۴۶ نفر از بانوان و ۷۹ نفر از آقایان در این رویداد شرکت کردند. همچنین ۷۵ درصد شرکت کنندگان از تهران و ۱۵ درصد از شهرستان ها هستند. دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه امام جعفرصادق (ع)، پژوهشگاه فرهنگ و هنر، جهاد دانشگاهی و دانشگاه کاشان بیشترین آثار را به این رویداد ارسال کردند؛ همچنین باید اشاره کنم که برگزیدگان این رویداد فرهنگی در مراسم اختتامیه در ۱۰ دی ماه، معرفی خواهند شد.

در انتها با حضور جمعی از مدیران از پوستر این رویداد سینمایی رونمایی شد.

همچنین در بخشی از این نشست برخی از اهالی رسانه با انتقاد از وضعیت فیلم های روی پرده، از اینکه آثار اکران شده در سینما با محورهای پژوهشی این رویداد مطابقت ندارد؛ نظرات خود را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha