کد خبر 232806
۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در کشور

افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در کشور

رئیس پلیس راه کشور از افزایش آمار تصادفات جاده‌ای کشور در نیمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سردار مومنی رئیس پلیس راه کشور گفت: در ۸ ماهه نخست امسال در کل کشور همچنان شاهد افزایش تصادفات هستیم اما از شیب افزایش تصادفات مقداری کاسته شد و میزان تصادفات برون شهری در مهرماه یک درصد و در آبان ماه ۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در ۸ ماهه نخست امسال  ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌های کشور جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه با پدیده جوان مرگی در حوادث رانندگی مواجه هستیم گفت: متاسفانه بیشترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای کشور با ۶۵ درصد در سنین کار هستند و بیشترین میزان جان باختگان نیز مربوط به سنین ۲۱ تا ۳۰ سال است.

 وی گفت:عامل ۸۲ درصد تصادفات چهار سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۲۵ درصد تصادفات کشور در جاده‌ها روی می‌دهد اما ۷۵ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در محورهای جاده‌ای است که همین موضوع لزوم توجه بیشتر به ایمنی جاده‌ها را گوشزد می‌کند.

وی افزایش تصادفات در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و با اشاره به وفاق جمعی در کشور برای کاهش آمار تصادفات بر توجه به فرهنگ‌سازی همزمان با اقدامات سلبی و تشدید برخورد قانونی با رانندگان متخلف تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه جریمه‌های رانندگی کنونی بازدارنده نیست از تصویب طرح افزایش جرایم رانندگی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با ابلاغ این جرایم بخش اعظمی از تخلفات و تصادفات رانندگی در کشور کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha