کد خبر 232687
۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

کارشناسان بین‌المللی در گفتگوی ویژه خبری؛

آتش‌بس فوری در غزه، خواست افکار عمومی دنیا

آتش‌بس فوری در غزه، خواست افکار عمومی دنیا

کارنر لینهام، وزیر سابق حقوق‌بشر ایرلند معتقد است که واکنش‌های رژیم صهیونیستی به حمله هفتم اکتبر آنچنان نامتناسب و جنایت‌کارانه بوده که به هیچ‌وجه قابل دفاع و قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، رابای داوید فلدمن (Rabbi Dovid Feldman) سخنگوی اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم (Neturei Karta)، محمد قادری کارشناس امور بین‌الملل و کارنر لینهام، وزیر سابق حقوق‌بشر ایرلند و فعال اجتماعی با حضور در گفتگوی ویژه خبری شنبه شب، به بحث و گفتگو پیرامون جنگ در غزه و افکار عمومی دنیا حول این موضوع پرداختند.

 رابای داوید فلدمن (Rabbi Dovid Feldman) سخنگوی اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم، در پاسخ به پرسشی در رابطه با رشد حمایت افکارعمومی جهان از مردم مظلوم فلسطین و سانسور اخبار مربوط به غزه به‌وسیله فیس‌بوک گفت: افکار عمومی درباره اسرائیل در حال تغییر ب. ده  و این تغییرات طی چند هفته گذشته بیشتر هم شده است. ما نیز در جامعه یهودیان معتقدیم که اسرائیل آشکارا در حال سوءاستفاده از آئین یهود و فریب افکار عمومی است.

آشکار شدن ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی جهانی

محمد قادری، کارشناس امور بین‌الملل نیز با اشاره به افزایش حمایت افکارعمومی جهان از فلسطینیان گفت: پس از عملیات طوفان‌الاقصی تحولاتی که در عرصه جهانی رخ می‌دهد، قطعا متفاوت از قبل از آن خواهد بود.

وی افزود: قبل از این عملیات، رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری در جهت ایجاد انحراف روایت مسلط افکارعمومی به نفع خود و تلاش بیار داشت، اما اتفاقات پس از طوفان‌الاقصی چیزی که تغیر کرده، این است که ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی جهانی آشکار شده است.

این کارشناس امور بین‌الملل همچنین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در روایت‌سازی تصویرسازی و تسخیر افکار عمومی به وسیله سانسور واقعیت در رسانه‌های جریان اصلی در حال شکست خوردن است.

خروج کنترل افکار عمومی از انحصار رسانه‌های اصلی

در ادامه، فلدمن با تاکید بر مغایرت سیاست‌های اجرایی رسانه‌های غربی جهت سانسور و حذف واقعیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با ادعاهای آن‌ها  در حمایت از حقوق‌بشر، گفت: متاسفانه این یک مشکل است که رسانه‌های جریان اصلی غربی در این مساله فقط یک جهت از واقعیت را نشان می‌دهند. اما امروز مردم به وسیله رسانه‌های نوین توانسته‌اند که کنترل افکار عمومی را از انحصار رسانه‌های جریان‌ساز و اصلی خارج کرده و روایت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول این ۷۵ سال اشغال‌گری را بیشتر بیان کنند.

وی همچنین با اشاره به افزایش‌ حمایت عمومی از فلسطینیان در خیابان‌های آمریکا یادآور شد: قبلا مردم در آمریکا تحت تاثیر حمایت‌های مطلق از رژیم صهیونیستی از جنایات این رژیم آگاه نبودند. اما هم‌اکنون حتی یهودیان امریکا هم بیش از پیش متوجه می‌شوند که اقدامات این رژیم به نفع هیچ‌کس نیست و این رژیم به هیچ ‌وجه آئین آن‌هارا نمایندگی نمی‌کنند.

سخنگوی اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم با اشاره به کنفرانسی که امروز در تهران مهمان آن بود گفت: این کنفرانس از اهمیت بسیار بالایی برای اجرای عدالت و کمک به انسانیت برخوردار بود و ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری این کنفرانس اعلام می‌کنم که اینگونه کنفرانس‌ها باید بیشتر برگزار شوند.

حجم جنایات صورت گرفته، قابلیت وارونه‌سازی واقعیت را ندارد

در بخش دیگری از این گفتگو، محمد قادری با ارائه توضیحاتی راجع به تکنیک‌های رسانه‌ای مورد استفاده رسانه‌های غربی در جهت مدیریت خبررسانی و شکست این جریان در کنترل افکار عمومی، گفت: حجم جنایات صورت گرفته طی دوماه گذشته در غزه به میزانی بالاست که اساسا قابلیت وارونه‌سازی واقعیت را ندارد و این رسانه‌ها باتوجه به استفاده از تکنیک‌هایی همچون «دروغ بزرگ» توانایی کنترل افکار عمومی را ندارند.

یهودیان خواهان پایان هرچه سریع‌تر این جنایت علیه بشریت هستند

از سوی دیگر، فلدمن در رابطه با آینده جنگ در غزه به این نکته اشاره کرد: ما باید در مسیر آگاهی‌بخشی مقاومت کرده، تا بتوانیم این جنایات را متوقف کنیم. متاسفانه واکنش‌های بسیاری علیه یهودیان ضمن این جنگ شکل گرفته است اما ما یهودیان هم خواهان پایان هرچه سریع‌تر این جنایت علیه بشریت هستند.

سخنگوی اتحادیه جهانی یهودیان ضد صهیونیسم  همچنین گفت: ما می‌خواهیم مردم دنیا بدانند که اقدامات رژیم صهیونیستی به هیچ‌وجه نماینده ملت یهود نیست.

کارنر لینهام، وزیر سابق حقوق‌بشر ایرلند و فعال اجتماعی هم در ادامه این برنامه با اشاره به تغییر افکار عمومی ایرلند به نفع فلسطینیان باتوجه به سانسورهای رسانه‌های غربی گفت: ما به آنچه که اصطلاحا «رسانه‌های غربی» خوانده می‌شود، اعتماد نداریم. ما در ایرلند معتقدیم که مردم باید متوجه حقیقت باشند و این انعکاس واقعیت این روزهای غزه موجب بیداری انسانی مردم ایرلند شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم و آرزو داریم که شرایط در غزه به نفع مردم فلسطین تغییر کنند، اضافه کرد: مردم ایرلند به مقطعی رسیده‌اند که حس می‌کنند باید برای صلح اقدامی صورت گیرد و مهم‌ترین اقدام در این مقطع هم توقف جنگ و جنایت علیه شهروندان بی‌گناه است.

وزیر سابق حقوق‌بشر ایرلند و فعال اجتماعی بااشاره به نقض آشکار حقوق بشر توسط اسرائیل طی دو ماه گذشته در غزه گفت: مقامات ایرلندی از جمله نخست‌وزیر ایرلند، معتقدند که موارد نقض آشکار حقوق‌بشر توسط اسرائیلی‌ها بسیار است و واکنش‌های رژیم صهیونیستی به حمله هفتم اکتبر آنچنان نامتناسب و جنایت‌کارانه است که به هیچ‌وجه قابل دفاع و قابل توجیه نیست.

وی همچنین افزود: این جنگ علاوه بر نقض آشکار حقوق بشر موجب به خطر افتادن امنیت تجارت دریایی نیز شده و از این رو، باید تمام تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی به‌منظور اتمام هرچه سریع‌تر این جنگ صورت گیرد و اولین اقدام لازم در این باره پذیرش آتش‌بس فوری او پایدار از سوی رژیم صهیونیستی است.

لینهام همچنین گفت: پس از برقراری آتش‌بس ابتدائا باید به موارد گسترده نقض حقوق‌بشر و سپس مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده برای فلسطینیان رسیدگی شود.

ضرورت برای پایان سریعتر جنگ و نسل‌کشی

محمد قادری در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اثرگذاری کنفرانس امروز تهران در جهت تنویر افکار عمومی گفت: ضرورت دارد که جنگ و نسل‌کشی و محاصره و تلاش برای کوچاندن اجباری مردم غزه هرچه سریع‌تر پایان یابد. امروز به جز معدود مقامات سیاسی که در راس برخی کشورهای غربی قرار دارند؛ عموم مردم و عموم کشورها و مقامات‌شان در نقطه مقابل اسرائیل قرار گرفته‌اند.

این کارشناس امور بین‌الملل همچنین گفت: مساله فلسطین اهمیتی بسیاری برای دنیا است و جهان باید بداند که این نزاع در واقع نزاع بین یهودیان و مسلمانان نیست و اگر این نزاع اینگونه جلوه داده می‌شود، نتیجه فریبکاری آشکار رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال جنایت و اشغال آنها در فلسطین است. اسرائیل آشکارا یک پدیده سیاسی و از منظر آئین یهودیت هیچ مشروعیتی برای وجود داشتن ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha