کد خبر 232685
۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مطرح کرد؛

سردار سلیمانی بسیار اهل مطالعه بودند/ جهاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقدس است

سردار سلیمانی بسیار اهل مطالعه بودند/ جهاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقدس است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مقدس‌ترین دفاعی که الان می‌تواند اتفاق بیفتد دفاع از فلسطین و مهم‌ترین جهاد جهاد با آمریکا و اسرائیل است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سعدالله زارعی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در آیین «به وقت عاشقی ۱:۳۰» گفت: من توفیق داشتم سالیان در خدمت حاج قاسم سلیمانی بوده و شاهد عظمت فکری و روحی این شهید عزیز و بزرگوار بودم. ایشان خیلی اهل مطالعه بودند. آدمی مانند سردار سلیمانی که این همه کار و گرفتاری دارد و در یک لحظه ۵ جبهه جنگ را باید مدیریت کند، با این وجود ایشان خیلی اهل مطالعه بود و با اندک زمانی که به دست می‌آورد، مطالعه می‌کرد. گاهی هم که امکان مطالعه فراهم نبود، ذکر می‌گفت.

وی با بیان اینکه در جلساتی که ما خدمتشان بودیم، لبشان دائم تکان می‌خورد و ذکر می‌گفتند، اظهار کرد: من در سفرها معمولاً وقت پیدا می‌کنم، شما هر چه کتاب دارید به من بدهید تا در این فرصت‌هایی که پیش می‌آید مطالعه کنم. ایشان معمولا در این سفرها با حجمی از کتاب و نشریه می‌رفتند. من با ایشان آشنا بودم می‌دانستم که کم‌تر کتابی پیدا می‌شود که برای سردار شهید نکته‌ای داشته باشد؛ چرا که ایشان مطالعه‌شان زیاد بود.

فرمانده قدس سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: با این حال ایشان کتاب‌ها را نکته‌برداری و خلاصه می‌کرد. من شنیدم آخرین کتابی که ایشان مطالعه و نکته برداری می‌کردند کتاب انسان کامل شهید مطهری بود.

وی افزود: یک‌بار که از سوریه می‌خواستیم به تهران بیایم، وارد هواپیما شد و در آن هوایپما خانواده شهید حاج حسین همدانی هم بودند. ایشان خیلی گرم با خانواده شهید صحبت کردند. حس من بر این بود که رفتار حاج قاسم با دختر شهید همدانی مثل رفتار یک آدم با دختر خودش است؛ خیلی صمیمانه، پدرانه و اثرگذار احوال پرسی می‌کرد. من کنار شهید نشستم. دیدم زانوی راستش را شروع کرد به مالیدن، معلوم بود خیلی درد می‌کند.

زارعی اضافه کرد: من مقداری نشستم و بلند شدم و گفتم شما استراحت کنید من می‌روم تا سر جای خودم بنشینم. داشت از پنجره کوه‌ها و دشت‌های سوریه را نگاه می‌کرد. بعد تکیه داد و خوابید. بیش از ۵ دقیقه طول نکشید. وقتی بیدار شد دفترچه‌ای داشت در آورد و شروع کرد به نوشتن. در حالی که قبل خوابش داشت درد می‌کشید، بعد از خوابش تا تهران که بیش از یک ساعت طول کشید ایشان مشغول کار کردن و نوشتن بود. بسیار پر کار بود و اهل تفکر و تأمل بودند.

وی همچنین یادآور شد: مقدس‌ترین دفاعی که الان می‌تواند اتفاق بیفتد، دفاع از فلسطین و مهم‌ترین جهاد جهاد با آمریکا و اسرائیل است. آنچه الان مشاهده می‌کنیم ترکیب دفاع از فلسطین و جهاد با آمریکا است. این مقدس‌ترین صحنه‌ای است که می‌تواند اتفاق بیفتد که شاید در تاریخ ما چنین جهادی را نداشتیم. جریانی ظالم با استفاده از تمام و برترین امکانات جنگی مردم مظلوم در ۳۶۰ کیلومتر مربع را قتل عام می‌کنند. 

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: این منطقه کوچک حدود ۸۰ روز است که زیر فشار مدرن‌ترین جنگنده‌ها قرار می‌گیرند. میانگین ۶۰ هواپیما در روز آن‌ها را بمباران می‌کنند. اولین بار است که چنین ظلمی با چنین حجمی علیه این مردم مظلوم انجام می‌شود. هیچ مانعی هم سر راهش نیست. این قطعه فقط یک اتصال با مصر دارد که کاری که مصر با آن‌ها انجام می‌دهد ۱۰ برابر از کاری که اسرائیل با آن‌ها انجام می‌دهد بدتر است. همه این‌ها به خاطر این است که آن‌ها نمی‌خواهند، به خاطر امنیت، شخصیت، عزتشان و ... زیر بار ظلم بروند.

وی اشاره کرد: این ملت در این ۸۰ روزی که ۴ هزار و ۸۰ بار تحت بمباران قرار گرفته‌اند، حتی یک نفر تمنا نکرده که این حملات متوقف شود تا سر سوزنی از آرمانشان بکاهد. آن‌ها متصل به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند. غیر از صحنه کربلا در طول تاریخ زمین و زمان چنین صحنه‌ای نبوده که ملتی با این وحدت مقابل ظلم بایستند.

زارعی همچمین گفت: آن‌ها ایستادند و اسرائیل را بیچاره کردند. این اوج مقاومت محصولش بسیار بزرگ‌تر و فراتر از پیروزی فلسطینی‌ها خواهد بود. آن‌ها در حال تغییر تاریخ و جهان هستند. بنابراین در انتظار حوادث سهمگینی هستیم که دنیا را در مقابل اسلام منفعل و به خط کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha