کد خبر 232611
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

هوشمندسازی سنندج آغاز شد

هوشمندسازی سنندج آغاز شد

تفاهم‌نامه همکاری حرکت به سمت هوشمندسازی بین استانداری کردستان و شهرداری سنندج به امضا رسید تا سنندج به عنوان مرکز استان هوشمند شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و امضای تفاهم‌نامه همکاری حرکت به سمت هوشمندسازی که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه فیبرکشی اصل و بستری امن برای دسترسی مردم و خانوارهاست‌، اظهار داشت: کسب و کارها نیز وابسته به این ظرفیت هستند و باید با جدیت و سرعت این امکان فراهم شود.

وی گفت: اجرای فیبر نوری در استان کردستان مقداری با تاخیر در حال انجام بوده و امیدواریم در اجرا جبران شود. پیشنهاد می‌شود که ظرف 12ماه پوشش تمام شهرها کامل شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم ویژه اجرای این پروژه‌ها فراهم شود، تصریح کرد: سنندج به عنوان مرکز استان نسبت به سایر شهرستان‌ها به دلیل برخی مشکلات از جمله سکونتگاه‌های غیررسمی و وجود نواحی منفصل شهری با محرومیت‌های بیشتری مواجه است.

وی خواستار تسریع در انجام کارها به منظور کسب و ارتقای رضایتمندی مردم شد و افزود: در یک زمان کوتاه، حجم زیادی از عملیات حفاری انجام و هرچه زودتر این بستر برای بهره‌مندی مردم فراهم شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: عمق حفاری‌ها بسیار کم بوده و نباید مردم به‌خاطر تعلل در اجرای حفاری از این بستر محروم شوند.

حرکت به سمت هوشمندسازی سنندج

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات در راستای حرکت به سمت هوشمندسازی شهر سنندج به امضا رسید.

قرار است تا مرداد سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج به اتمام برسد.

در قالب این طرح، 228 نقطه؛ 330 هزار خانوار و 46 اداره به فیبرنوری در سنندج متصل و عملیات اجرایی آن در شهرهای سقز، مریوان و کامیاران تا پایان سال‌جاری شروع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha