کد خبر 232592
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

واکنش ایران به تصویب قطعنامه ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه

واکنش ایران به تصویب قطعنامه ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت مشتمل بر ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه را اقدامی مثبت اما ناکافی دانست.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛  ناصر کنعانی گفت: جای تأسف بسیار است که با گذشت ۷۷ روز از حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه، دولت آمریکا همچنان مانع تصویب قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت برای توقف جنگ و پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ارسال کمک‌های موثر انسانی در سایه تداوم بمباران‌ها و حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردمی که ۷۷ روز تحت بی‌سابقه‌ترین جنایات جنگی تاریخ معاصر قرار داشته و بیش از ۶۰ درصد منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و خدماتی آنان تخریب شده است، عملا میسر نیست و اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد پس از تصویب این قطعنامه نیز ناظر بر همین واقعیت تلخ است.

کنعانی تصریح کرد: تصویب این قطعنامه چیزی از مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد کم نمی‌کند و دولت آمریکا همچنان مسئول درجه اول تداوم حملات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در غزه و نیز کرانه غربی فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha