کد خبر 232585
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

الاخبار بررسی کرد؛

کاریزمای ابوعبیده و پیروزی بر غول رسانه‌ای رژیم صهیونیستی 

کاریزمای ابوعبیده و پیروزی بر غول رسانه‌ای رژیم صهیونیستی 

یک روزنامه لبنانی به بررسی اقدامات ویژه و رسانه‌ای ابوعبیده و نحوه پیروزی او بر غول رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پرداخت. 

به گزارش گروه بین الملل حیات، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به بررسی شخصیت کاریزماتیک ابو عبیده سخنگوی نظامی جنبش حماس و گردان‌های القسام پرداخته و نوشت که اطلاعات زیادی از جزئیات چهره ابو عبیده برای شناسایی وی و همچنین اطلاعاتی در خصوص تاریخ تولد یا مکان تولد وی وجود ندارد تا بتوان رویکردهای محیط اطراف او یا بسترهای فکری او را مشخص کند.

همه آنچه که در خصوص او وجود دارد، چهره‌ای است که همه ما او را به آن چهره می‌شناسیم و همیشه چفیه‌ای قرمز رنگ روی صورت خود می‌کشد که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ فلسطین است. او هویت خود را در مسیر دفاع از هویت فلسطینی می‌داند و این موضوع بیش از اینکه یک مانور و نمایش باشد، ماهیتی عملیاتی دارد و نشان دهنده اعتقاد راسخ او در مسیر دفاع از فلسطین است؛ چرا که همواره در پایان بیانیه‌های خود بر لزوم جهاد در راه فلسطین جهت رسیدن به پیروزی یا شهادت تاکید می‌کند که برگرفته از سخنان شهید عزالدین القسام است.

ابوعبیده برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ در حالی که چهره خود را پوشانده بود، ظاهر شد. این موضوع برگرفته از رفتار «عماد عقل» رئیس سابق گردان‌های القسام بود که رژیم صهیونیستی او را در سال ۱۹۹۳ بازداشت کرد. اوج معروفیت وی به دوره‌ای برمی‌گردد که در روز ۲۵ جولای سال ۲۰۰۶ به عنوان نماینده گردان‌های القسام خبر اسارت «گلعاد شالیت» نظامی صهیونیست را در واکنش به حمله موشکی به منزل هدی غالیه دختر بچه فلسطینی که کمتر از ۱۰ سال سن داشت، منتشر کرد.

ابو عبیده کاریزمای صوتی خود را از آن زمان تا عملیات طوفان الاقصی و تمامی جنگ‌هایی که بین این دو واقعه شکل گرفته، ادامه داد و ثابت کرد که مکتب رسانه‌ای ویژه‌ای دارد که توانسته بر غول رسانه‌ای رژیم صهیونیستی چیره شود.

رسانه‌های عبری زبان در سال ۲۰۱۴ بنا به دستور شاباک تصاویری را منتشر کردند که گفته می‌شد مربوط به ابوعبیده است. در یکی از این تصاویر اسم «حذیفة سمیرعبدالله الکحلوت» نوشته شده بود که رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند نام واقعی ابوعبیده است، اما جنبش حماس این موضوع را رد و تاکید کرد که این اطلاعات دروغ و بی اساس است.

ادعاهای مطرح شده در آن زمان و رد این ادعاها بیش از اینکه ابعاد امنیتی داشته باشد، نشان دهنده کاریزمای ابوعبیده بود و موفقیت او را در جلب توجه جامعه مخاطب خود نشان می‌داد و ثابت می‌کرد که او در این زمینه دستاوردهای قاطعی داشته است.

با آغاز جنگ شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ ابو عبیده به یک اسطوره رسانه‌ای تبدیل شد و نسل جوان اردن سخنرانی‌های او را با شور و اشتیاق فراوان گوش می‌دادند و مساجد این سخنرانی‌ها را با بلندگوهای خود پخش می‌کردند تا بیشترین تعداد مردم بتوانند این سخنرانی‌ها را بشنوند. در مصر سرودهای زیادی در این زمینه ساخته شد که کودکان آنها را تکرار می‌کردند. در الجزایر کودکان مدرسه برای بر عهده گرفتن نقش او در نمایشنامه‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کردند و در لبنان و به صورت ویژه در منطقه بقاع سوال‌هایی از او در محتوای امتحانات مدارس گنجانده شده بود و او را سخنگوی امت اسلام معرفی می‌کرد. این موضوع نشان می‌داد که ابوعبیده بیانگر خاستگاه‌های اجتماعی امت اسلام است.

در بامداد روز هفتم اکتبر بیانیه خود را صادر کرد، اما طی روزهای ۲۵ اکتبر تا ۱۰ دسامبر هیچ بیانیه رسانه‌ای نداشت و به این ترتیب رسانه‌های رژیم صهیونیستی شایعه زخمی شدن و یا کشته شدن او را مطرح کردند، اما ابوعبیده باز هم در رسانه‌ها ظاهر شد و اعلام کرد که نیروهای مقاومت بعد از ازسرگیری حملات در پی آتش بس موقت موفق شدند ۱۸۰ خودرو نظامی صهیونیستی را منهدم کنند. این عملیات روانی تقریباً با تمامی اتفاقات قبل از آن در حدود دو ماه گذشته جنگ برابری می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha