کد خبر 232500
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

رئیس دادگستری لرستان اعلام کرد:

دستگاه‌های کم کار در مبارزه با مواد مخدر به دادستانی معرفی می شوند

دستگاه‌های کم کار در مبارزه با مواد مخدر به دادستانی معرفی می شوند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌هایی را که در راستای وظایف خود کم کاری ‌نمایند به دادستان معرفی می نماید تا برای ترک فعل با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حجت الاسلام سعید شهواری روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت مرکز ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: مساله معتادان متجاهر یکی از معضلات شهر خرم‌آباد و استان می باشد که دادگستری نسبت به رفع این معضل دغدغه مند است و ساماندهی و بازپروری این افراد را به صورت مستمر رصد و پیگیری می‌کند.

وی مساله معتادان متجاهر را یکی از ناهنجاری های اجتماعی دانست و افزود: وجود معتادان متجاهر چهره خوبی را از شهر به نمایش نمی‌گذارد و برای شهروندان و گردشگران نیز ناخوشایند است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه معتادان متجاهر نیز بخشی از مردم و جامعه هستند که در نتیجه کم کاری متولیان فرهنگی، دستگاه‌های آموزشی و خانواده به این جایگاه رسیده‌اند بیان کرد: پدیده معتادان متجاهر به نظام زندگی شهری آسیب و آن را بر هم می‌زند همچنین سبب ارتکاب جرایم خرد می‌شود.

حجت الاسلام شهواری عنوان کرد: وجود این اشخاص به لحاظ روانی امنیت خانواده‌ها را از بین می‌برد بنابراین باید اقدام اساسی در این خصوص صورت گیرد چراکه جذب اعتبار نیازمند پیگیری حضوری، جدی و پای کار آوردن مراجع مربوطه است و باید برای رفع این معضل، مدیران ارشد استان را پای کار آورد.

وی افزود: در بازدید میدانی از مراکز ماده ۱۶ استان مشخص شد کمک‌ها و بودجه حال حاضر کفاف مخارج این مراکز را نمی‌دهد و جذب اعتبارات نیز بایستی بر اساس ظرفیت و نیازمندی موجود استان باشد تا تسهیل گری، ایجاد تعاون و همکاری بین دستگاه‌ها و مدیران مربوطه محقق شود.

 مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیده و فاقد سرپناه هستند، این مراکز توسط مراجع ذی‌صلاح تشکیل شده و چنانچه فردی سرپناه نداشته و به تهاجر رسیده باشد در این مراکز به صورت رایگان نگهداری می شود.

به گفته دبیر شورای مبارزه با موادمخدر لرستان حدود ۲ هزار معتاد متجاهر در این استان وجود دارد که برای جمع آوری آنها با مشکل اعتباری مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha