کد خبر 232380
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

تحولات قفقاز، محور رایزنی سفیر ایران و مقام ارشد جمهوری آذربایجان

تحولات قفقاز، محور رایزنی سفیر ایران و مقام ارشد جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با «سامیر شریف‌اف» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و درباره تحولات در قفقاز جنوبی گفت‌وگو کرد.

مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... تحولات منطقه قفقاز و تلاش‌ها برای دستیابی به صلح پایدار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اشکال مختلف همکاری‌های منطقه‌ای در قفقاز، سازوکار مشورت‌های سیاسی منظم، نهایی‌سازی پروژه‌های مشترک در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل، مسائل بانکی و کنسولی از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار طولانی و سازنده بود.

در تهران هم معاونین وزیران امور خارجه ایران و ترکیه بر اهمیت تداوم رایزنی، همکاری و هم‌افزایی دو کشور در مسایل قفقاز و مقابله با حضور و ایفای نقش مخرب عوامل فرامنطقه‌ای تاکید کردند.

روز چهارشنبه نیز «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قفقاز ثابت است و باید مراقب بود که منطقه قفقاز به میدان رقابت کشورهای فرامنطقه‌ای تبدیل نشده و مسائل آن توسط کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha