کد خبر 232378
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

انتقاد شدید رام‌الله از بی‌کیفر ماندن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

انتقاد شدید رام‌الله از بی‌کیفر ماندن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد تداوم ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در سایه تداوم بی‌کیفر ماندن آن، شکست جامعه بین‌المللی در رسیدگی به آن را تعمیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آزادی قاتلان «ثائر ابوعصب» اسیر فلسطینی از سوی مقامات اشغالگر را محکوم کرد و گفت: این رفتار بیانگر حجم فاشیسم و نژاد پرستی اشغالگران است.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: رژیم اسرائیل جان فلسطینی‌ها را بی‌ارزش می داند  و به خود اجازه می دهد تا آن‌ها را با خونسردی در مقابل جهان به شهادت برساند و شهروندان را چنان به اعدام محکوم می‌کند که گویا بر اساس سیاست و فرهنگ آن، لایق زندگی نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات افراطی اسرائیل به ترویج علنی این حقیقت و قانونی کردن اعدام و کشتار فلسطینی‌ها و حمایت از مرتکبین این جنایات ادامه می‌دهند. این موضوع به بن گویر و اسموتریچ به عنوان نمادهای فاشیسم محدود نمی شود، بلکه شامل بسیاری از مقامات و آخرین آنها الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل می شود.

در این بیانیه آمده است: دولت اشغالگر هیچ تحقیق جدی درباره این جنایات و کشتارها انجام نمی‌دهد و اگر برخی از آنها توسط دستگاه نظامی انجام شود، به سرعت مدارک و شواهد را پنهان و بی‌گناهی اشغالگر را ثابت می‌کند و یا به اقدامات تخفیف‌دهنده درباره مجرمان متوسل می‌شود.

این وزارتخانه اشکال مختلف قتل عام و جنایات اشغالگر را محکوم کرد؛ جنایاتی که نشانگر این است که تصمیم برای کشتن فلسطینیان یک تصمیم رسمی اسرائیلی است که ثابت می‌کند سیستم به اصطلاح قضایی و دادگاهی رژیم صهیونیستی بخشی جدایی ناپذیر از خود سیستم اشغالگر است.

این وزارتخانه از دادگاه کیفری بین‌المللی و دادگاه‌های ذی‌صلاح ملی خواست تا با توجه به اینکه جنایات اسرائیل نه تنها برای پایان دادن به این جنایات، بلکه برای مجازات عاملان و حامیان آن مستلزم اقدام قانونی و اخلاقی بین‌المللی است، مداخله فوری انجام دهند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تداوم ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و جنایات علیه بشریت در سایه تداوم بی‌کیفر ماندن آن و بازدارندگی، شکست جامعه بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی ذیربط را تعمیق و هر گونه اعتبار عدالت بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha