کد خبر 232362
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

با داشتن نظام فکری و عملی به استقبال مشکلات بروید/شناسایی استعداد و توانایی ها در دوران تحصیل

با داشتن نظام فکری و عملی به استقبال مشکلات بروید/شناسایی استعداد و توانایی ها در دوران تحصیل

معاون پژوهش بنیاد شهید گفت:امروز شما بعد از به وجود آوردن ظرفیت های آموزشی و علمی، صاحب تحلیل و ایده هستید و اهدافی را شناسایی و روش های را درک کرده و زاویه دیدی که دارید ارزشمند به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ مجتبی مدرس‌زاده معاون پژوهش بنیاد شهید در آیین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر که صبح امروز، پنج‌شنبه ۳۰ آذر ماه برگزار شد،اظهار کرد: اگر ما یک نگاه کلی به زندگی داشته باشیم و جریان زندگی را پیوسته بدانیم به این نتیجه می‌رسیم که شما به واسطه تلاش‌های خود در این مرحله به توفیق بزرگی دست پیدا کرده اید و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و باید بدانید که زحمت زیادی در این راه کشیده شده است.
وی افزود: امروز شما بعد از به وجود آوردن ظرفیت های آموزشی و علمی، صاحب تحلیل و ایده هستید و اهدافی را شناسایی و روش های را درک کرده و زاویه دیدی که دارید ارزشمند به حساب می‌آید. معاون آموزش و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شما دانش‌آموختگان در جایگاهی قرار دارید که می‌توانید به مشکلات جامعه ورود و مسائل را تحلیل و شناسایی کنید، گفت: خداوند عادل مجموعه استعداد ها را طوری تنظیم کرده و فرصت را برای تمام افراد مهیا کرده است تا به مقامات عالیه دست‌ پیداکنند و باید ترکیب این استعداد ها را در زندگی پیدا کنیم. وقتیکه استعداد ها محدود باشد، توان مهندسی ما یک ظرفیت نامحدودی را برای مان به همراه خواهد آورد. معاون پژوهش بنیاد شهید ادامه داد: حروف الفبا که 32 حرف است ولی توان مهندسی آنها دنیایی از مفاهیم و ظرفیت ها را پیش روی ما گذاشته است. در دوران تحصیل استعداد ها را شناسایی کرده و توان ترکیب و مهندسی این استعداد ها را پیدا می کنیم و به ظرفیت های بالایی دست پیدا می کنیم که چه بسا شما دانش آموختگان این راه را پیدا کرده اید و امیدوارم انشالله در این راه نیز موفق شوید. مدرسی زاده افزود: تطبیق این استعداد با نیازها و ظرفیت های جامعه، مرحله بعدی خواهد بود؛ وقتی استعداد ها در آمایش زندگی های شما می نشیند ان وقت شغل ها و نقش های شما غزیزان مشخص می شود.در بررسی شغل و نقش ها به مشکلات، معضلات و تاریکی ها بر می خوریم و من آمده ام تا خدمت شما بگویم که آینده این انقلاب در گرو همت و تلاش های تان است و برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده شده است. وی ادامه داد: هرگونه تغییری در تفکر، طرح و برنامه شما دستاوردهای بزرگی را انشالله برای این سرزمین به ارمغان خواهد آورد. این احتمال وجود دارد که در برخورد با این مسائل، طرح و ظرفیت ها به مشکلای بر بخورید که امروز من آمده ام تا خدمت شما بگویم که مشکلاتی الان با توجه به اینکه صاحب دانش و تحلیل هستید، که احصا می کنید موضوع کار شما است. وی بیان کرد: تاریکی دشمن نور نبوده بلکه زمینه بروز نور است و هرچه شب تاریک تر ستاره ها در آن درخشان تر خواهد بود، هرچقدر شما صاحب تحلیل های عمیق تر ذهنیت و زاویه دید متفاوت تری نسبت به افراد جامعه باشید و مشکلات بیشتری را احصا کنید،این مشکلات زمینه کار شما است.معاون پژوهش بنیاد شهید تاکید کرد: قرار نیست که از بطن این تمدن سرشار یک عده بیایند و فردای این مرز و بوم را بسازند و مشکلات آن را حل کنند. اگر گروهی در این انقلاب سزاوار باشند به قول حضرت امام ره، اگر قرار است آینده انقلاب را به آنها بسپارند، ازشما سزاوار تر و عهده دار تر این کار نیست.وی افزود: بدانید که مسئولیت تک تک شما است.مرض و سختی و تاریکی برای مریض سختی و ابتلا را به وجود می آورد اما برای طبیب موضوع کار آن است و این مسئله به معنای این است که هرچقدر احاطه پیدا کردید. در آن گغتکوی موسی با خضر، وقتی موسی به خضر می گوید که می خواهم تورا همراهی کنم، حضرت خضر می فرماید که چطور تحمل میکنی در حالی که احاطه به مسیر نخواهی داشت. شما پس از وجود این ظرفیت ها احاطه علمی و دقت علمی به دست می آورید وقت آن شده که با طرح و برنامه و داشتن نظام فکری و طرح عملی به استقبال مشکلات رفته تا آینده کشور و مردم را شماها بسازید. من از برپایی هر مراسمی که منجر به نکو داشت زحمات شما می شود و تشکر مضاعف از برگزاری اولین مراسم نکوداشت دانش آموختگی خانواده معظم شاهد و ایثارگر است و این بنای خیر و نیک و نیک اندیشی را به فال نیک می گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha