کد خبر 232346
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

پایتخت اقوام ایران مقصد سفر دولت مردمی

حاشیه‌های دیدار مردم گلستان با رییس جمهور

حاشیه‌های دیدار مردم گلستان با رییس جمهور

حضور آیت ‌الله رئیسی صبح پنجشنبه در دیدار با مردم گرگان در جریان سفر استانی به گلستان با حاشیه‌های جالبی همراه بود که نشان از تلاش مردم برای انتقال دغدغه‌ها و مشکلاتشان به رئیس جمهور داشت.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ آیت‌الله رییسی با هدف بررسی مسائل و مشکلات و خواسته‌های مردم مناطق مختلف کشور در ۲ سال گذشته به استان‌ها سفر کرد که این سفرها مصوباتی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشت.

رییس جمهور امروز (پنجشنبه) برای دومین بار به استان گلستان آمد تا ضمن بازدید از طرح‌های مصوب سفر اول، تصمیمات مقتضی برای سرعت‌بخشی در اجرای آنها اتخاذ کند و چند طرح عمرانی هم با حضور مسوولان و دولتمردان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برساند.

دومین دور سفرهای استانی رییس جمهور با هدف نظارت میدانی و رصد مصوبات دور نخست این سفرها انجام شد که سخنرانی آیت الله رئیسی در گرگان حاشیه‌های جالبی داشت.

تعداد زیادی از مردم شیعه و سنی استان گلستان از ۲ ساعت قبل از آغاز سخنرانی رییس جمهور با بازشدن درهای مصلی به‌تدریج وارد آن شده و منتظر ورود آیت الله رییسی شدند.

با گذشت زمان و قبل از آغاز سخنرانی آیت الله رئیسی بر ازدحام جمعیت افزوده می‌شد به‌طوری که مصلی گرگان تکمیل و جایی برای نشستن وجود نداشت و داربست‌ها برداشته شد و مردم در نقاط مختلف این مکان مستقر شدند.

ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که تا قبل از شروع سخنرانی آیت‌الله رئیسی جایی برای نشستن وجود نداشت و تعداد زیادی در معابر عمومی منتهی به مصلی به صورت ایستاده و نشسته سخنان رییس جمهوری را گوش می‌دادند.

مردم شیعه و سنی استان گلستان با وسائل نقلیه شخصی و مینی‌بوس و ون خود را برای استماع سخنرانی رییس جمهور به گرگان رساندند.

تعدادی از روحانیون و طلاب و مدرسان حوزه ‌های علمیه شیعه و سنی استان گلستان به صورت انفرادی و یا جمعی در حالی که عکس‌هایی از آیت الله رئیسی و تصاویر مشترک امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را در دست داشتند، در مصلی حضور یافتند.

قبل از ورود رییس جمهور به مصلی سرودهای حماسی قرائت شد که شرکت کنندگان در این آیین با همخوانی و تکان دادن پرچم ایران با آن همراهی کردند

از نقاط جالب توجه شرکت مردم در آیین سخنرانی رییس جمهور، حضور تعدادی از بانوان به همراه کودکان خردسال و نوزاد بود و آنان در حالی که کودکان خردسال خود را در بغل داشتند به سخنرانی آیت الله رییس گوش می‌کردند.

چند بنر حاوی عملکرد برخی ادارات و سازمانهای گلستان در دولت سیزدهم و طرح‌های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا و به خصوص از محل مصوبات سفر نخست استانی رییس جمهور به این استان در معابر عمومی منتهی به مصلی نصب شده است.

در مقابل مصلی، چادرهایی برای دریافت نامه‌های مردمی برپا شده بود و برگه‌هایی برای بیان درخواست‌ها در معابر منتهی به مصلی توزیع شد و مردم بعد از درج مطالب و مشکلات خود آن‌ها را تحویل می‌دادند.

در ابتدای ورود مردم به مصلی پرچمهای کوچک ایران و تصاویر رییس جمهور و تصاویر مشترک رییس جمهور، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بین شرکت کنندگان توزیع شد.

برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گرگان و استان گلستان هم به صورت دسته جمعی و یا به اتفاق خانواده های خود برای شنیدن سخنرانی رییس جمهور در مصلی گرگان حضور یافتند.

تعدادی از افراد هم با در دست داشتن بنرهایی حاوی مسائل و مشکلات و مطالبات خود خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط و دولت سیزدهم به مشکلاتشان شدند.

برخی از مسوولان و یا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گلستان هم در برخی معابر منتهی به مصلی به صورت حضوری درخواست‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های تابعه خود رسیدگی کرده و راهنمایی لازم را انجام می دادند.

بعد از اتمام سخنرانی رییس جمهور مردم با سردادن شعارهای «رییس جمهور ما تشکر تشکر» از رویکردهای عدالت محورانه دولت سیزدهم در رسیدگی به مسائل و مشکلات نقاط مختلف مردم گلستان قدردانی کردند.

رییس جمهور نیز در سخنان خود با اشاره به پلاکاردهایی که در دست جمعیت بود از استقبال پر شور مردم گلستان تقدیر کرد و گفت: من خدمتگزار شما هستم این حضور با عظمت را به حساب انقلاب، نظام و دلدادگی به امام و رهبری و پاسداشت خون شهدا می گذارم.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در بین استان‌های کشور برای استان گلستان اختصاص یافت که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha