کد خبر 232341
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

قاضی‌‎زاده در جریان بازدید از مجتمع ایثار گلستان مطرح کرد؛

آثار قانون تبدیل وضعیت ایثارگران همچنان باقیست/ مشمولان باید تبدیل وضعیت شوند + فیلم

آثار قانون تبدیل وضعیت ایثارگران همچنان باقیست/ مشمولان باید تبدیل وضعیت شوند + فیلم

معاون اول رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که آثار قانون تبدیل وضعیت ایثارگران همچنان باقیست و مشمولان این قانون باید تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان بازدید از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان گلستان، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح تبدیل وضعیت ایثارگران قابل اجراست؟ بیان کرد: طبق قانون، تمام نیروهای شرکتی ایثارگری که قانون تعریف کرده است، اگر تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰ جزو نیروی شرکتی دستگاه‌های اجرایی بودند، آن دستگاه موظف به تبدیل وضعیت آنها به پیمانی و رسمی است. اگر هم در شرکت‌های تابع قانون کار فعال فعالیت می‌کردند، موظف به تبدیل قرارداد موقت آنها به دائمی هستند.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه‌هایی از قانون تخطی می‌کنند، در بنیاد شهید کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۱۶ وجود دارد که مسئول رسیدگی به شکایت ایثارگران در اجرایی نشدن قوانین است و یا دیوان عدالت اداری هم به این موضوع رسیدگی می‌کند؛ در این زمینه ایثارگران عزیز می‌توانند به این دو نهاد مراجعه و طرع دعوا کنند تا علیه‌ متخلفان حکم صادر شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری این موضوع است، ادامه داد: درست است این موضوع مربوط به بهمن 1400 است اما آثار قانونی از بین نمی‌رود و باقی است زیرا حقی بوده که برای افراد (تمام کسانیکه مشمول این قانون هستند) ایجاد شده است. اگر دستگاهی در زمان مقرر این قانون را اجرایی نکرده، از قانون تخلف کرده و طبیعتا دستگاه نظارتی و قضایی برخورد لازم را با آنها انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر ردیف حقوقی برای این افراد در نظر گرفته شده باشد، آنها باید چه اقدامی انجام دهند؟، تاکید کرد: سازمان اداری و استخدامی این مساله را حل و تعیین تکلیف کرده و به آنها اجازه داده است تا برای ایثارگران ردیف ایجاد کنند. در همان زمان بحث‌هایی در این خصوص صورت گرفت و سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها اجازه داد تا با اصلاح چارت ساختاری، این اقدام را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha