کد خبر 232221
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

رتبه ۶۲ ایران در دنیا در حوزه فناوری/ محققان! امروز قلم قوی ترین سلاح ماست

رتبه ۶۲ ایران در دنیا در حوزه فناوری/ محققان! امروز قلم قوی ترین سلاح ماست

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امروز ایران با رتبه ۶۲ فناوری در جهان می تواند با پیشرفت روزافزون به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات، یونس پناهی در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر (رویش) که روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با بیان اینکه رتبه علمی ایران از میان ۱۳۲ کشور جهان، ۶۲ است، گفت: ما می توانیم با تولید علم به نمادی از قدرت های جهان تبدیل شویم.

سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی پروتکل های خود را از ایران می گیرد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: ما با تحقیق و فناوری نه تنها باید نیازهای فعلی و آینده کشور را پاسخ دهیم، بلکه باید به مرجعیت علمی در دنیا برسیم و نخستین مورد مهم در این راستا تحقیقات بر پایه نیاز است.

پناهی در مورد پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی گفت: مصدومان جنگی کشورهای منطقه برای مداوا و مشاوره علمی از ما کمک می خواهند. همچنین،‌ سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی پروتکل های خود را از ما می گیرد. بنابراین ما اگر بخواهیم می توانیم مرجع تمام کشورها باشیم.

اهمیت چاپ مقالات محققان ایرانی در مجلات آمریکایی و اروپایی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: صدام از همه عوامل شیمیایی که می توانست در جنگ تحمیلی علیه ایران استفاده کرد. ما اگر بخواهیم این موضوع را به جهان اثبات کنیم، باید هزینه سنگینی بپردازیم؛ ولی ساده ترین راه اثبات این موضوع، چاپ مقالات بسیار زیاد از دانشمندان ایرانی در مجلات کشورهای آمریکای و اروپایی است.

پناهی به اهمیت چاپ این مقالات در مجلات آمریکایی و اروپایی گفت: این مجلات و مقالات از بین نخواهد رفت و در تاریخ ثبت می شود. ما این موضوع را با مقالات خود ثابت کردیم و در تاریخ نیز ماند. محققان بدانند که ابزار آنها اسلحه نیست، بلکه قلم است.

مرجعیت ایثارگری ایجاد شده است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امروز دوستان در این جشنواره نشان دادند که در حوزه ایثارگری می توانند مرجعیت ایجاد کنند.

پناهی ادامه داد: ما در حوزه وزارت بهداشت، تحقیقات سلامت را به سمت نیازهای مردم بردیم. لیستی از نیازها را در حوزه پژوهش با موضوع جمعیت، بیماری ها، سلامت خانواده و روان را تهیه کرده و دانشگاه های علوم پزشکی را مامور کردیم که در این موضوعات پژوهش کنند. مشابه همان ماموریت ها را می توانیم از دانشگاه های شاهد و پژوهشکده امور ایثارگران، رویان و... داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha