کد خبر 232207
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

وزیر میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افزایش ۴۸.۵ درصدی ورود گردشگر به کشور + فیلم

افزایش ۴۸.۵ درصدی ورود گردشگر به کشور + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افزایش رشد ۴۸.۵ درصدی ورود گردشگر به کشور در ۸ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار گردشگر اظهار کرد: آمار گردشگری در هشت ماهه اول سال‌جاری چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سالگذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با بروز ناآرامی‌های سال گذشته و انجام تبلیغات ایران هراسی توسط دشمنان پیش‌بینی می‌شد که میزان گردشگران به کشور کاهش پیدا کند اما این رشد نشان می‌دهد که این مساله کاهشی معکوس است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: ورود بخشی از گردشگران به ایران مربوط به کشور آذربایجان بوده که با یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر است. البته هنوز مرزهای زمینی بازگشایی نشده و در این خصوص اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که با لغو یکطرفه روادید ورثد گردشگران خارجی سرعت گیرد، اضافه کرد: فرصتی فراهم شده که برخی از مشکلات گردشگران را با دستگاه‌های مربوطه در میان گذاشته و این سازمان‌ها را توجیه کرده تا آنطور که شایسته ایران است گردشگری را در کشور افزایش دهیم.

ضرغامی در ادامه یادآور شد: مصوبه دولت مبنی بر این است که اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی از قبل از دوران اسلام و پس از اسلام که اشیای گران‌قیمتی است با انجام تفاهم‌نامه با کشور چین، صورت گیرد.

وی اضافه کرد: این اشیای گرانقیمت در نمایشگاه این کشور به مدت شش‌ماه که تحت عنوان نمایشگاه شکوه پارس در پکن برگزار می‌شود، نگه‌داری می‌شود. این اشیای تاریخی همراه با کارشناسان در این نمایشگاه سبب اشاعه فرهنگ ایران و نشان دادن تمدن میراث فرهنگی می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: در نقطه مقابل، نمایشگاهی در ایران برگزار می‌شود که آثار تاریخی کشور چین به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha