کد خبر 232200
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

کولیوند مطرح کرد؛

برنامه هلال احمر جهت کاهش آسیب در مقابله با مواد مخدر

برنامه هلال احمر جهت کاهش آسیب در مقابله با مواد مخدر

در نشست رئیس جمعیت هلال‌احمر و رییس یک بنیاد خیریه، بر تداوم همکاری دو مجموعه در راستای خدمات اجتماعی و آموزشی و بهداشتی از افراد درگیر اعتیاد تاکید شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ پیرحسین کولیوند، در نشستی با یک بنیاد خیریه با اشاره به اجرای پروژه «کاهش آسیب‎ و سیاست‌های بشردوستانه در مقابله با مواد مخدر» که با همکاری جمعیت هلال‌احمر و این بنیاد انجام می‌شود، گفت: خیلی خوب می‌‎دانید که افراد مصرف‌کننده مواد مخدر، با مشکلات جدی سلامتی مواجه‌اند و از همه‎ مهم‌تر، هویت خود را از دست داده و درنهایت از سوی خانواده و جامعه طرد می‌شوند، اما با اجرای پروژه‌هایی از این قبیل، کمک می‌شود تا با آموزش و رسیدگی به بهداشت این افراد، آن‌ها دوباره به زندگی، خانواده و جامعه برگردند و هویت گم‎شده خود را بازیابند.

کولیوند ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند که اگر جان یک نفر را نجات دهید، همه بشریت را نجات داده‌اید؛ بنابراین ارزش خدمت شما زیاد است. ما هم دقیقاً با همین نگاه، خود را موظف دانستیم تا به افرادی که مصرف کننده مواد مخدر هستند، کمک کنیم که در مدت ۳ سال طرح در استان تهران، کرمانشاه و فارس اجرا شد و موفقیت‌های خوبی نیز به دست آمده است.

رئیس این بنیاد خیریه هم در ادامه این نشست با اشاره به این که جمعیت هلال‌احمر ایران، یکی از قوی‌ترین نهادهای بشردوستانه در جهان است، گفت: شما مسئولیت‌های زیادی دارید و ما مایلیم که در اهداف بشردوستانه‌مان با هلال احمر ایران و صلیب سرخ همکاری کنیم. بحث مواد مخدر بسیار مهم است و با توجه به این که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، درگیر اعتیادند، لازم است که با همکاری بیشتر، از این افراد حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: امروز همه؛ داوطلبان صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر را می‌شناسند و نسبت به آن‌ها احساس خوشایندی دارند، برای ما هم خوشایند است که همکاری خود با هلال‌احمر ایران را ادامه داده و به افراد دچار اعتیاد در این کشور کمک کنیم.

گفتنی است، پروژه کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت کاهش آسیب‌های اعتیاد از اواخر سال ۹۹ و به مدت سه سال با همکاری جمعیت هلال‌احمر در استان‌های تهران، کرمانشاه و فارس اجرا شده است. در این استان‌ها دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی چگونگی مواجهه با افراد مصرف‌کننده مواد مخدر، لزوم رعایت بهداشت آن‌ها و آگاهی سازی درباره مشکلات و آسیب‌های این قشر از جامعه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha