کد خبر 232184
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

توافق سوئیس و ۶ عضو اتحادیه اروپا برای کربن‌زدایی در تولید برق

توافق سوئیس و ۶ عضو اتحادیه اروپا برای کربن‌زدایی در تولید برق

سوئیس و شش کشور اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۵ میلادی به انتشار کربن در تولید برق پایان دهند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ وزارت انرژی سوئیس اعلام کرد که وزرای انرژی کشورهای اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند نیز روز دوشنبه در بروکسل این توافق را امضا کردند.

آلبرت روستی، وزیر انرژی سوئیس  در این باره گفت: حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی تنها زمانی ارزشمند است که برق وارداتی نیز بدون سوخت‌های فسیلی باشد.

بر اساس محاسبات، ۵۵ درصد از تولید برق سوئیس در سال گذشته از انرژی آبی، بادی و خورشیدی تامین شده است.

با این حال، به گفته اداره فدرال محیط زیست سوئیس، مقدار قابل توجهی از برق مصرفی در این کشور از خارج از کشور می آید و میزان انتشار گازهای گلخانه ای آن به میزان قابل توجهی بالاتر است.

بنا بر گزارش «مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیم (IPCC) سازمان ملل متحد» رسیدن به هدف ۱.۵ درجه افزایش دما برای جلوگیری از اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی ضروری است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتیگراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتیگراد تا سال ۲۱۰۰ است، سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha