کد خبر 232146
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

برگزاری اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در دولت سیزدهم

برگزاری اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در دولت سیزدهم

اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در دولت سیزدهم با حضور معاونین وزرا و دستگاه های عضو طرح شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در دولت سیزدهم با حضور معاونین وزرا و دستگاه های عضو طرح شاهد و ایثارگر در محل دفتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این جلسه مدرس زاده معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر از پیگیری مجدانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در اجرای بند ج ماده ۸  اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر و ایجاد ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دستگاه متبوع برای اولین بار پس از گذشت شش سال از تصویب اساسنامه مذکور، تقدیر و تشکر کرد.

فقیه مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی طرح و برنامه و دبیر ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه شورای‌عالی طرح و برنامه و همچنین جلسات برگزار شده با معاونین دستگاه های مختلف عضو طرح شاهد و ایثارگر، به تبیین مفاد اساسنامه و جایگاه و وظایف دستگاه های عضو پرداخت و بر تدوین آیین‌نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو تاکید کرد.

در ادامه، ۶ دستور اعلام شده با مشارکت  فعال اعضای ستاد برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

از جمله موضوعات مورد تصویب، ساماندهی ثبت‌نام فرزندان همیاران طرح شاهد در مدارس شاهد، ارتقاء سطح معرفتی دانش‌آموزان شاهد، توانمندسازی کادر آموزشی مدارس شاهد، لحاظ اعتبار مورد نیاز طرح شاهد در بودجه ۱۴۰۳ دستگاه های عضو، سیاستگذاری نحوه هزینه‌کرد ۱ درصد اعتبار فرهنگی بند "و" تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ در زمینه طرح شاهد و برگزاری ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر در دستگاه های عضو است.

در پایان مدرس زاده ضمن تشکر و قدردانی از احساس مسؤولیت حاضرین نسبت به حضور و مشارکت فعال در جلسه و ارایه نظرات ارزشمند، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت های موجود در ستاد برنامه‌ریزی، گام‌های موثری به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارایه خدمات فرهنگی و آموزشی به فعالان و جامعه هدف این حوزه برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha