کد خبر 232127
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

آفریقای جنوبی خواستار تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی اسرائیل شد

آفریقای جنوبی خواستار تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی اسرائیل شد

رئیس جمهور آفریقای جنوبی از دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) خواست که در زمینه جنایات جنگی آشکار رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تحقیقات خود را فورا آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی از دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) تقاضا کرد در زمینه بررسی جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه به صورت فوری تحقیقات خود را آغاز کند.

وی افزود: ما اسناد و مدارک لازم را در زمینه جنایات جنگی اسرائیل به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کرده‌ایم و در انتظار اقدام عملی این نهاد بین المللی در برای آغاز تحقیقات فوری در این باره هستیم.

وی تاکید کرد: دادگاه کیفری بین المللی صلاحیت لازم برای متهم کردن سران اسرائیلی که در فلسطین مرتکب جنایات جنگی شده اند را دارد.

سیریل رامافوزا در ادامه افزود: حمله‌های اسرائیل علیه غیر نظامیان فلسطینی نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی محسوب می شود و نهادهای بین المللی حقوقی باید در این زمینه وارد عمل شوند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی از روز هفتم اکتبر تاکنون پس از عملیات طوفان الاقصی قریب به ۲۰ هزار فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده است. در این مدت بیش از ۵۲ هزار فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha