کد خبر 232084
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن پیشرفته در مشهد توسط معاون علمی رئیس‌جمهور

افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن پیشرفته در مشهد توسط معاون علمی رئیس‌جمهور

خط تولید دستگاه سی‌.تی.اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس به همت شرکت «احیا درمان پیشرفته» مستقر در پارک علم و فناوری خراسان روز سه شنبه توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، «روح الله دهقانی فیروز آبادی» ضمن حضور در این واحد دانش بنیان از روند فعالیت های شرکت احیا درمان بازدید کرد و همچنین از دستگاه ونتیلاتور پیشرفته ساخت این شرکت نیز رونمایی شد که توانایی رفع نیاز ۷۰ درصد بیمارستان‌های کشور را دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در این بازدید گفت: در دوران کرونا افراد بسیاری به دلیل مشکلات تنفسی جان خود را از دست دادند و تولیدات شرکت احیا درمان توانست جان افراد بسیاری را حفظ کند.

فیروز آبادی بیان کرد: در زمان تلخ کرونا این شرکت توانست با ساخت ونتیلاتور به نجات جان انسانهای بیشماری بیاید و امروز شاهد افتتاح خط تولید دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایسی هستیم که ۷۰ درصد نیاز کشور را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این دستگاه با کیفیت ایرانی قابلیت رقابت بسیار خوبی با نمونه‌های خارجی خواهد داشت.به گفته وی، همچنین امروز از ونتیلاتور پیشرفته‌ای رونمایی شد که بر اساس برنامه اعلامی ۵۰۰ دستگاه آن در برنامه صادراتی قرار گرفته است و قرار داد آن نیز منعقد شده است.
معاون علمی رییس جمهور در ادامه گفت: امروز بزرگترین کار خیر، سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان است که ضمن تولید محصول جدید، ایجاد اشتغال هم می‌کند و همچنین از خارج کردن ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه تدبیر بلند مقام معظم رهبری در حمایت از شرکت های دانش بنیان باعث الگو سازی برای سایر مجموعه‌های دیگر در کشور شد، اظهار کرد: با همه مشکلات موجود اکنون شاهد رشد فوق العاده‌ای در این مجموعه دانش بنیان هستیم که با تلاش و سختی بسیار به این جایگاه رسیده‌اند و ما وظیفه حمایت از اعضای زیست بوم فناوری کشور را داریم.

قابلیت تولید سالانه ۲۵۰ دستگاه سی.تی.اسکن پیشرفته 

مدیر عامل شرکت فناور احیا درمان در حاشیه این مراسم گفت: این مجموعه اگر مورد حمایت همه جانبه، قاطع و آینده نگرانه قرار گیرد و با خرید تضمینی مواجه شود، بدون تردید می تواند ۲۵۰ دستگاه سی.تی. اسکن ۱۶ اسلایس را در یک سال تولید و تحویل وزارت بهداشت دهد.
خسرو حیدری وی با بیان اینکه هزینه وارادات دستگاه سی‌.تی. اسکن وارداتی ۲۲۰هزار یورو است، بیان کرد: با تولید بومی این محصول، به ازای هر دستگاه حدود ۳۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این شرکت با تولید برخی قطعات سی.تی. اسکن توانسته است به باشگاه تولید کنندگان قطعات این دستگاه در دنیا بپیوندد و در آینده نیز می تواند قطعات اصلی سی.تی.اسکن را ضمن رساندن به تولید انبوه، صادر کند.
مدیر عامل شرکت فناور احیاء درمان پیشرفته ، در خصوص سایر محصولات این شرکت گفت: این مجموعه هم اکنون ۱۶ محصول دانش بنیان دارد.

شرکت احیا درمان پیشرفته دارای ۱۲ سال سابقه فعالیت، نخستین تولید کننده دستگاه های ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاه های ماشین بیهوشی، تنها تولید کننده دستگاه های ونتیلاتور مراقبت ویژه و همچنین تولید کننده دستگاه سی.تی.اسکن در ایران است.
این شرکت ضمن دریافت تاییدیه از مراجع داخلی و همچنین متخصصان کمپانی اروپایی در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب تولیدات خود، موفق به کسب استاندارد بین‌المللی CE اروپا برای محصولات خود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha