کد خبر 232052
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

سردار تنگسیری: بسیج دریایی، یک نیروی دریایی در سایه است

سردار تنگسیری: بسیج دریایی، یک نیروی دریایی در سایه است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر در زمان صلح نیروی دریایی نسازیم در زمان جنگ نمی توانیم از این نیرو استفاه کنیم. ما نمی توانیم در کوتاه مدت نیروی دریایی بسازیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز - سه‌شنبه - در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در هشت سال دفاع مقدس با بیان این‌که «از ابتدای شروع جنگ تحمیلی مشکلات زیادی داشتیم و مجبور بودیم فاصله بندر امام تا آبادان را در ۴ روز طی کنیم» ، اظهار کرد: از همان موقع احساس کردیم برای عبور از رودخانه ما به شناور در جنوب نیاز داریم. همچنین در عملیات بیت المقدس برای عبور از کارون به شناور نیاز داشتیم. در عملیات خیبر هم که باید ۱۵ کیلومتر از آب عبور می کردیم، به شناور نیاز داشتیم و شناورهای مختلف را به منطقه آوردیم.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم زمانی که آبادان در محاصره بود، از شناورها و لنج‌های مردمی استفاده می‌کردیم. در واقع وجود مردم توانست آبادان را از محاصره نجات دهد. کاری که این مردم کردند را باید بازگو کنیم. در عملیات بدر از شناورهایی استفاده کردیم که خودمان می ساختیم اما باز هم به شناورهای مردمی نیاز داشتیم. مردم ما بسیج شدند و به کمک ما آمدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما به این نتیجه رسیدیم بعد از جنگ هم می شود از این نیروی بسیج مردمی استفاده کرد و با بسیج امکانات مردم توانستیم در سیل سال ۹۸، بیش‌از صد شناور استفاده کنیم. مردم به ما  در جنگ کمک کردند و الان هم می‌توانند ما را نجات دهند و بر همین اساس ایده بسیج دریایی مطرح شد. افتخار می کنیم ۵۵ هزار نفر را بدون هزینه سازمان داده ایم. در سیل گلستان هم از بسیج مردم استفاده کردیم. از بسیج مردمی هم در دوران جنگ و هم صلح می توان استفاده کرد. ۹ نفر از دزدان دریایی که به شناورهای ما در خلیج عدن حمله می کردند، توسط بسیج دریایی ما دستگیر شدند. برای حفاظت سکوهای نفتی و گازی از همین بسیج دریایی استفاده می کنیم. رهبری هم ما را تشویق کردند که از این ظرفیت استفاده کنیم.

تنگسیری همچنین گفت: فاز دوم ما ایجاد بسیج اقیانوس است و شناورهای بزرگتری که تا دارالسلام و زنگبار می روند را سازماندهی کرده ایم. بسیج دریایی در واقع نیروی دریایی در سایه است و افراد با شناورهای خود می تواند وارد معرکه شود و شلیک کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است. نیروی دریایی در برد، جغرافیا و تجهیرات، راهبردی است. نیروی دریایی می تواند قانون تا نزدیک مرزهای آبی کشورهای دیگر برود. نیروی دریایی از همه انواع سلاح ها، تجهیزات و توپ ها بهره می برد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: اگر در زمان صلح نیروی دریایی نسازیم در زمان جنگ نمی توانیم از این نیرو استفاه کنیم. ما نمی توانیم در کوتاه مدت نیروی دریایی بسازیم. ما به یک نیروی زبده و ماهر برای عملیات دریایی نیازمندیم. باید دید بلندی نسبت به دریا داشته باشیم یعنی همان دیدی که رهبر انقلاب دارد. دریا مهم است و باید دید راهبردی به دریا داشت. ما اگر اهمیت آب را ندانیم، جان خود را فدای آن نمی کنیم. باید جوانان خود را با اهمیت دریا آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha