کد خبر 232050
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

راهپیمایی هزاران تن از حامیان فلسطین در مرکز نیویورک

راهپیمایی هزاران تن از حامیان فلسطین در مرکز نیویورک

هزاران معترض طرفدار فلسطین بعد از ظهر دوشنبه در شهر نیویورک راهپیمایی و حرکت در مراکز حمل و نقل اصلی و مسیرهای رفت و آمد را مختل کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از فاکس نیوز، هزاران معترض حامی فلسطین به عنوان بخشی از یک تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی در سراسر نیویورک راهپیمایی کردند.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت تظاهرات حامیان فلسطین در نیویورک به اتفاقی هر روز تبدیل شده است.

کنشگران و معترضان در کنار اتوبوس‌ها و خودروها درخطوط ترافیکی راه ‌رفتند و خواستار آتش‌بس در غزه شدند.

بسیاری از معترضان پرچم‌ها و تابلوهای فلسطینی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «از غزه تا جنین، انقلاب تا پیروزی» و «از مقاومت فلسطین حمایت کنید».

یکی از معترضان گفت: «آمریکا همانقدر مسئول نسل کشی مردم فلسطین در غزه است که اسرائیلی‌ها مسئول هستند، موضوع این است که از مردم فلسطین باید محافظت شود.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد.

وزارت بهداشت غزه عصر دوشنبه در هفتادوسومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۹ هزار و ۴۵۳ تن رسیده است.

همچنین شمار مجروحان به بیش از ۵۲ هزار تن افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha