کد خبر 232010
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

اردوغان: برای توقف وحشیگری مداوم اسرائیل علیه غزه تلاش می‌کنیم

اردوغان: برای توقف وحشیگری مداوم اسرائیل علیه غزه تلاش می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا و بوداپست بر لزوم توقف جنگ در غزه و اوکراین توافق دارند و تنها راه حل در دو منطقه راه حل سیاسی است نه نظامی.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رجب طیب اردوغان امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که در جریان مذاکرات در بوداپست، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و نوار غزه و سایر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده و تأکید کردند که آنها «برای پایان دادن به وحشیگری در غزه تلاش می‌کنند».

رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه از ابتدای بحران اوکراین خواستار راه حل دیپلماتیک بوده، گفت: «ما اجماع داریم که خشونت و جنگ راه حل بحران غزه و اوکراین نیست».

وی گفت: در صورت درخواست دو طرف (روسیه و اوکراین)، ما آماده‌ایم مسیر سیاسی و دیپلماتیک را تکمیل و پس از نیمه تمام ماندن آن را احیا کنیم و همچنین با تمام توان برای پایان دادن به وحشیگری اسرائیل در غزه تلاش می کنیم».

اردوغان تصریح کرد، آنکارا از روز اول تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای را برای برقراری آتش بس فوری در غزه و جلوگیری از گسترش منطقه آتش و رویارویی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha