کد خبر 231944
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

رفع اثر ۱۶ هزار پوشش پلاک موتورسیکلت در تهران

رفع اثر ۱۶ هزار پوشش پلاک موتورسیکلت در تهران

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از هفتم آذر تاکنون در مجموع ۱۶ هزار پلاک موتورسیکلت دارای پلاک مخدوش در معابر پایتخت متوقف و در حضور پلیس رفع اثر و پلاک آنان خوانا شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ حمید طریقت روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۶ هزار دستگاه موتورسیکلت در بحث تخلفات پلاک در تهران اعمال قانون شده و ماموران برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات، با راکبان آنها برخورد می‌کنند.

وی افزود: تخلفاتی چون تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز تخلافاتی بسیار خطرناک هستند که می‌تواند جان موتورسواران را به خطر بیندازند.

به گفته سرهنگ طریقت، یکی دیگر از انواع تخلفات، تخلف مربوط به پلاک وسیله نقلیه است که فراوانی زیادی نیز دارد و بیشتر به ناخوانا بودن پلاک، پوشش و مخدوشی آن ارتباط دارد و موتورسواران بیشتر آنها را انجام می‌دهند.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: این طرح در مناطق مرکزی بویژه در منطقه ۱۲ اجرا شده و ابتدا با رویکرد آموزشی بود و حتی جریمه و اعمال قانون وسیله متخلف را هم نداشتیم ولی در نهایت اجرای این طرح دائمی شد و اکنون هم رفع اثر صورت می‌گیرد و هم اعمال قانون نیز در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha