کد خبر 231910
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

تخلیه مناطقی از شمال استرالیا در پی جاری شدن سیل

تخلیه مناطقی از شمال استرالیا در پی جاری شدن سیل

به دنبال جاری شدن سیل در شمال شرقی استرالیا، صدها نفر از ساکنان این مناطق منازل خود را تخلیه کرده و برخی برای فرار از صدمات سیل به سقف خانه‌ها پناه بردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ از خبرگزاری رویترز، صدها نفر در شمال شرقی استرالیا پس از جاری شدن سیل شدید منازل خود را تخلیه کردند. سیل شهرهای مختلف را در بر گرفته و ساکنان را مجبور به فرار به پشت بام‌ها برای مصون ماندن از بالا آمدن آب‌ کرده است.

بیش از ۱۴ هزار ملک به دلیل باران‌های شدید طوفان گرمسیری «جاسپر» بدون برق هستند. کنز به عنوان یک مقصد گردشگری که دروازه‌ای برای ورود به «دیواره بزرگ مرجانی» است، تقریباً تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است.

این سیل نگرانی‌هایی را به وجود آورده مبنی بر اینکه ۱۶۰ هزار ساکن این شهر به زودی به آب آشامیدنی تمیز دسترسی نداشته باشند.

مقامات محلی گفتند که در این شهر در طی ۴۰ ساعت تا اوایل صبح دوشنبه حدود ۶۰۰ میلی متر باران باریده که بیش از سه برابر میانگین ماه دسامبر (آذر/ دی) است.

تمامی پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه کنز امروز دوشنبه لغو شد یا به تعویق افتاد.

مقامات محلی استرالیا گفتند که بیش از ۳۰۰ نفر در ایالت کوئینزلند نجات یافتند و بالگردهای نظامی برای کمک به مناطق سیل زده مستقر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha