کد خبر 231880
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ایتالیایی‌ها مانع حضور گران‌ترین سرمربی والیبال دنیا در ایران

ایتالیایی‌ها مانع حضور گران‌ترین سرمربی والیبال دنیا در ایران

در روزهای اخیر یک نام بزرگ به عنوان گزینه اصلی نیمکت تیم ملی والیبال ایران مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ والیبال ایران مدتی است که در حالت بلاتکلیفی قرار دارد و علاوه بر مسائلی که بر سر ریاست این فدراسیون وجود دارد، بعد از استعفای بهروز عطایی از هدایت تیم ملی بزرگسالان، هنوز سرمربی جدید تیم ملی مشخص نشده است و هر روز صحبت از مذاکره با گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شود. بعد از اینکه مدتی نام سعید معروف به عنوان گزینه ایرانی نیمکت تیم ملی مطرح و بعد از آن تکذیب شد، فدراسیون والیبال اعلام کرد گزینه خارجی را برای این سمت مد نظر دارد و صحبت از مذاکره با چند نام مطرح والیبال دنیا در این چند مدت اخیر مطرح شد ک هیکی از آنها لورنزتی ایتالیایی پروجا که یکی از گران‌ترین سرمربیان حال حاضر والیبال دنیاست.

در حالی‌که چندی پیش وحید مرادی، سرپرست جدید فدراسیون والیبال خبر از حضور سعید معروف، روبرتو پیازا، ولادیمیر آلکنو یا توماس توتولو روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران داده بود ناگهان نام آنجلو لورنزتی، سرمربی با تجربه و حال حاضر پروجا ایتالیا مطرح شد.

ورزش سه در گزارشی در این خصوص نوشت:

در حالی‌که همین هفته قبل وحید مرادی سرپرست جدید فدراسیون والیبال خبر از حضور سعید معروف، روبرتو پیازا یا توماس توتولو روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران داده بود ناگهان یک گزینه جدید و البته جذاب به لیست اضافه شد.

آنجلو لورنزتی سرمربی با تجربه و حال حاضر پروجا ایتالیا که با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد و در لیگ سری آ ایتالیا نیز جایگاه خوبی در جدول دارد به یک گزینه جدی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران بدل شده است.

لورنزتی این سال‌ها نامش با موفقیت گره خورده است و در هر تیمی که حضور داشته توانسته موفق باشد. او فصل گذشته نیز با ترنتینو عنوان قهرمانی سوپر لیگای ایتالیا را به دست آورد، حالا به گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران اضافه شده است.

لورنزتی فصل گذشته با ترنتینو عنوان قهرمانی سوپر لیگ ایتالیا را به دست آورد و در حال حاضر سرمربی تیم ملی هیچ کشوری نیست. همچنین او سال ها است که در هیچ تیم ملی مربیگری نکرده و از فضای تیم های ملی دور شده است.

لورنزتی در خصوص پیشنهاد ایران به فارس گفت: من اخیراً صحبتی با مسئولان فدراسیون ایران نداشتم و تنها 2 سال قبل صحبت هایی درمورد حضورم در ایران مطرح شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر فدراسیون ایران به وی پیشنهاد دهد، موافقت خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: من برای فصل آینده هم با باشگاه پروجا قرار داد دارم. با این حال در ایتالیا با توجه به نتایج ممکن است هر اتفاقی رخ دهد، اما فعلاً باید به قراردادم با پروجا پایبند باشم.

فارغ از تمام این موارد ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که فدراسیون والیبال ایران برای اینکه بخواهد او را جذب کند علاوه بر اینکه باید با او قراردادی نجومی ببندد، باید مبلغی جریمه نیز به فدراسیون ایتالیا بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha